Tag Archives: Open Society Foundations

Did WEF just order ICANN to seize website domains?!

Did the WEF just order ICANN to seize website domains that publish “non-mainstream content”?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : WEF Orders ICANN To Seize Website Domains!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed that WEF just ordered ICANN to seize website domains that publish “non-mainstream content”!

Here is an excerpt of the long and (intentionally?) confusing article. Feel free to skip to the next section for the facts!

WEF Orders ICANN To Seize Website Domains That Publish ‘Non-Mainstream Content’

The World Economic Forum (WEF) has ordered the Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) to wage “war on conspiracy theorists” by seizing domains of websites that publish “non-mainstream content” online.

Recommended : Did WEF order governments to declare Bird Flu Martial Law?!

 

Truth : WEF Did Not Order ICANN To Seize Website Domains!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : WEF Did Not Order ICANN To Seize Website Domains!

Let me start by simply pointing out that the World Economic Forum (WEF) did not order ICANN to seize website domains for posting disinformation and/or “non-mainstream content”.

If that actually happened, it would have been reported all over the world. Yet no legitimate media report it – that’s because it never happened.

Unsurprisingly, The People’s Voice did not provide any actual evidence to back up its claim that the WEF ordered ICANN to seize website domains for posting “non-mainstream content”!

Fact #2 : EU DisinfoLab Did Not Order ICANN To Seize Website Domains

The People’s Voice article appears to be based around the EU DisinfoLab article called “Of Domain Names And Ducks“. Interestingly, it did not include a link to the article…

Perhaps that’s because anyone reading it would immediately see that  EU DisinfoLab itself did not order ICANN to seize website domains for posting “non-mainstream content”, or disinformation!

Nowhere in its article did EU DisinfoLab call upon ICANN to seize website domains for any reason. In fact, its article specifically points out that it “makes a lot of sense” that ICANN is “unwilling to regulate content“!

Its article also pointed out that ICANN ran a security operation called DNSTICR (Domain Name System Threat Information Collection and Reporting) to identify websites involving in phishing attacks and spreading malware, and instead of seizing those domains, it merely informed the domain registrars, and left it to the domain registrars to take action based on local laws, terms of service, etc.

In short – EU DisinfoLab too did not order ICANN to seize website domains for any reason.

Recommended : Was WEF Founder Klaus Schwab Just Hospitalised?!

Fact #3 : EU DisinfoLab Article Was About Doppelgänger Websites

I should also point out that the EU DisinfoLab article was referring specifically to Doppelgänger websites, which are websites that deceptively mimic real news websites in order to spread disinformation.

Basically, these websites attempt to look like genuine news websites (for example, CNN or BBC), with similar domains (for example, CNNNews.com or BBCNews.org), to trick people into believing fake content or disinformation.

This is completely different from websites that produce “non-mainstream content”. It doesn’t even address websites that consistently produce fake news, like The People’s Voice, but do not attempt to masquerade as genuine news websites.

Fact #4 : No Evidence EU DisinfoLab Is Not Independent

The People’s Voice article suggested that EU DisinfoLab is not independent because it receives funding from the WEF and the Open Society Foundations.

While that may be possible, there is no actual evidence that EU DisinfoLab received funding from the WEF or Open Society Foundations.

While EU DisinfoLab (EUDL) receives funding from private and public sources, its fundraising policy only allows contributions from sources that meet these criteria:

• Avoid the creation of a perception of bias or actual bias that would undermine EUDL reputation or credibility.
• Impose no compromise to the effectiveness and objectivity of EUDL’s work.
• The funding source should not present any other risk to the reputation and mission of the organisation and support the implementation of EUDL’s mission and core activities without condition

In addition, EUDL also has an internal alert system to allow employees to report directly to its Board of Directors any suspicion of the organisation’s independence being altered.

Recommended : Did WHO Unveil Global Police Force With Arrest Powers?!

Fact #5 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | InternetTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did George Soros Just Suffer A Stroke At WEF 2024?!

Did billionaire financier George Soros just suffer a stroke while speaking at the 2024 World Economic Forum?!

Take a look at the viral claims, and find out what the facts really are!

 

Claim : George Soros Just Suffered A Stroke At WEF 2024!

People are sharing a video on X (formerly Twitter), while claiming or suggesting that billionaire financier George Soros just suffered a stroke while speaking at the 2024 World Economic Forum!

DiedSuddenly : Globalist vaxx pusher and tyranny expert George Soros appears to have experienced a stroke on live television while giving his speech at the WEF.

Recommended : Is Hungary Prosecuting George Soros For Holocaust?!

 

Truth : George Soros Did Not Suffer Any Stroke At WEF 2024!

This is yet another example of FAKE NEWS circulating on X (formerly Twitter), and here are the reasons why…

Fact #1 : Video Was Not Recorded At WEF 2024

First, let me start by pointing out that the video is genuine. However, it was not recorded at the 2024 World Economic Forum.

Rather, it was recorded 11 months earlier, on 16 February 2023, at the TUM (Technical University of Munich) Speaker Series, which was an official side event to the Munich Security Conference.

The video was then uploaded to YouTube in the official TUM Speaker Series channel on 22 March 2023.

Fact #2 : George Soros Did Not Attend WEF 2024

It is peculiar that people would claim that George Soros suffered a stroke at the 2024 World Economic Forum. As far as I can tell – George Soros did not attend the 2024 World Economic Forum at all!

Instead, he was replaced by his son, 38 year-old Alexander Soros, who took over as Open Society Foundations chairman from his father in 2022. Alex Soros spoke on the closing day of the 2024 WEF on Friday, 19 January 2024.

George Soros also skipped the 2023 World Economic Forum, but attended the Munich Security conference a month later, where the viral video was originally recorded.

Recommended : Did George Soros Die Suddenly From Heart Attack?!

Fact #3 : Soros Did Not Suffer A Stroke

While it is really a terrible idea to diagnose anyone by simply watching a video, George Soros does not appear to suffer from a stroke during that speech.

At about 05:10 of the full video, George Soros appears to zone out for about 23 seconds, before recovering and continuing with his speech.

Other than that momentary “freeze”, he did not appear to exhibit any symptoms of a stroke – difficulty speaking, drooping of one side of the face, weakness of one side of the body, etc.

Soros then spoke normally for another 5 minutes or so, before a video montage was shown. At 17:31, he went on to speak non-stop for another 30 minutes. In the full video, he spoke for about 40 minutes in total – pretty impressive for a 92 year old man (at that time).

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | HealthTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did George Soros Die Suddenly From Heart Attack?!

Did billionaire financier George Soros just die suddenly from a violent heart attack?!

Take a look at the viral claims, and find out what the facts really are!

 

Claim : George Soros Just Died Suddenly From Heart Attack

People are sharing Twitter posts, YouTube and TikTok videos claiming that billionaire financier George Soros just died suddenly from a violent heart attack!

Politics For All Ireland : BREAKING: FAMILY CONFIRMS GEORGE SOROS HAS DIED AGED 92

BREAKING: George Soros has died of a violent heart attack, according to Politics For All Ireland.

RIP George Soros Passed away at the age of 92 | Died today

According to the news in the Western media, George Soros passed away.

Recommended : Is Hungary Prosecuting George Soros For Holocaust?!

 

Truth : George Soros Did Not Die From A Heart Attack!

This is yet another example of FAKE NEWS on social media, and here are the reasons why…

Fact #1 : No Legitimate Media Posted His Death

George Soros (born György Schwartz on August 12, 193o) is one of the world’s most famous businessman with billions to his name, a generous philanthropist who has donated over 32 billion dollars, and a popular foil for right-wing conspiracy theorists.

Even if you ignore his wealth, you cannot ignore his influence which extends globally through his Open Society Foundations.

If George Soros died, the worldwide media would have quickly published their prepared obituaries. In fact, Reuters infamously accidentally published its pre-written obituary of George Soros in April 2013, before withdrawing it 30 minutes later, and apologising to George Soros.

George Soros, who died XXX at age XXX, was a predatory and hugely successful financier and investor, who argued paradoxically for years against the same sort of free-wheeling capitalism that made him billions.

He was known as ‘the man who broke the Bank of England’ for selling short the British pound in 1992 and helping force the United Kingdom to withdraw from the European Exchange Rate Mechanism, which devalued the pound and earned Soros more than $1bn (£650m). And his Soros Fund Management was widely blamed for helping trigger the Asian financial crisis of 1997, by selling short the Thai baht and Malaysian ringgit.

No legitimate media outlet has published its obituary for George Soros, only a few predatory websites, TikTok and YouTube channels capitalising on the fake news. That’s because – George Soros is NOT dead!

Fact #2 : George Soros Is Still Alive + Well!

After the claims that George Soros died from a violent heart attack went viral on social media, George Soros himself posted on his personal Twitter account that he’s very much “alive and healthy”.

Rumors that I had a heart attack are completely false. I am alive and healthy.

A spokesperson for the Open Society Foundations also confirmed that he is alive and well:

George Soros is alive and healthy. Rumors on social media that he suffered a heart attack and died are false.

Recommended : Is ICC launching Nuremberg 2 trials for COVID crimes?!

Fact #3 : It Started With A Tweet

This latest rumour that the billionaire philanthropist died started with a tweet from the Twitter account of Politics for All Ireland, which only had 3 followers at that time.

It was picked up by conspiracy theorists, Cillian, who claimed that George Soros “died from a violent heart attack” even though the original Politics for All Ireland tweet never said that.

However, adding that bit appeared to have made it go viral, because it was viewed over a million times, and shared by many people.

Fact #4 : George Soros Death Hoax Is Driven By Fake Fact Check Too

This George Soros death hoax is, ironically, also being driven by a fake fact check article by the MediaMass Project, which keeps “updating” the dates in their fake fact check article:

News of business man George Soros’s death spread quickly earlier this week causing concern among fans across the world. However the May 2023 report has now been confirmed as a complete hoax and just the latest in a string of fake celebrity death reports. Thankfully, the the Man Who Broke the Bank of England is alive and well.

Rumors of the business man’s alleged demise gained traction on Sunday after a ‘R.I.P. George Soros’ Facebook page attracted nearly one million of ‘likes’. Those who read the ‘About’ page were given a believable account of the American business man’s passing:

Their claim of a viral R.I.P. George Soros Facebook page is false. There is no such Facebook page. It is their standard fake fact check spiel for fake celebrity deaths.

The statement from George Soros’ unnamed rep confirming that he is not dead is exactly the same as statements from other reps whose celebrities MediaMass claimed were victims of death hoaxes, like Simon Cowell, Celine Dion, Cristiano Ronaldo, Arnold Schwarzenegger, Justin Bieber, Harrison Ford, Sylvester Stallone,, Tom Hanks, Dolly Parton, Lucy Liu, Clint Eastwood, and Melanie Laurent.

He joins the long list of celebrities who have been victimized by this hoax. He’s still alive and well, stop believing what you see on the Internet.

Hidden in the description page for the MediaMass Project is a disclaimer that they are a “satire” website. That’s the usual “cover” for websites peddling fake news.

Regardless of their reasons, anything posted by MediaMass.net must be considered as fake news, until proven otherwise.

Recommended : Did Philippines Issue Arrest Warrant For Bill Gates?!

Fact #5 : This Is Just Fake Celebrity News

This is yet another example of fake news about celebrities and other famous people, just like these examples:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | CelebrityTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!