Tag Archives: Illuminati

Did Michelle Obama Attend Satanic Sex Parties As A Man?!

Did Michelle Obama attend Satanic sex parties as a man?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Michelle Obama Attended Sex Parties As A Man!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed that former First Lady Michelle Obama attended sex parties as a “hung” man!

Here is an excerpt of the long and (intentionally?) confusing article. Feel free to skip to the next section for the facts!

Elite Pedo Victim Claims ‘Hung’ Michelle Obama Attended Satanic Sex Parties

The dark truth about Michelle Obama has been hiding in plain sight for years now.

Michelle’s high school boyfriend has confirmed she is in fact a biological male, and child rape victims are coming forward to testify they were raped by the former first lady – when she was a man.

Recommended : Do Photos Prove Michelle Obama Is Transgender?!

 

Truth : Michelle Obama Did Not Attend Sex Parties As A Man!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : David Upchurch Never Said Michelle Obama Was A Man!

Let me start by pointing out that David Upchurch never said that Michelle Obama was a man!

David Upchurch only referred to Michelle Obama as “she”, “her”, and “Michelle”, and never claimed she was a man called Michael Robinson.

I grew up with Michelle and her brother Craig. We  were neighbours, and our families were close.

When Michelle was in the middle of her junior year, we began dating and continued to date for a year-and-a-half.

I wished the best for Michelle because she has always been a  wonderful  person. I always knew Michelle was special and would make a  difference in the world.

I cannot tell you how proud I am of her and her husband. I  have never met  Barack, but I have to say, he is a very lucky man.

Why would anyone claim that he ever said that Michelle Obama was really a man called Michael Robinson???

Fact #2 : None Of Ally Carter’s Claims Were Ever Proven True

These bizarre claims by a woman called Ally Carter isn’t new, having originated in 2020 when she posted on Instagram that Barack Obama and Joe Biden raped her.

She claimed to have been trafficked in underground tunnels that run under schools, cemeteries, and Universal Studios to elites living in Hollywood, the Buckingham Palace, and the Getty Museum since she was thirteen years old.

Despite these claims surfacing many years ago, Ally Carter never provided any evidence that:

  • she was sold to Joe Biden multiple times, or
  • there are millions of sex abuse victims like her, or
  • some sex abuse victims had their limbs cut off so they cannot fight back against the abuse, or
  • some abusers drained their victims’ blood to use as a fountain of youth, or
  • CPS (Child Protective Services) buys, sells, and trades children

Needless to say, The People’s Voice article provided zero evidence to back up those claims.

Recommended : Did ex-bf David Upchurch reveal Michelle Obama was a man?!

Fact #3 : Michelle Obama Gave Birth To Two Girls

Claims that Michelle Obama was born a man is not only false, it’s ridiculous because she gave birth to two girls – Malia Obama and Sasha Obama.

In November 2018, Michelle Obama even opened up about her experience with infertility, revealing that she suffered a miscarriage early in their marriage. Eventually she and former President Barack Obama resorted to in-vitro fertilisation (IVF) to conceive Malia and Sasha.

For those who are wondering – transgender women cannot give birth, or suffer miscarriages, as they were born men, and lack both ovaries and uterus. And no, Malia and Sasha Obama were not adopted!

Fact #4 : Michelle Obama Was Female All Her Life

Even if you ignore the fact that she gave birth to two girls, Michelle Obama grew up as a female. Her family and friends only knew her as a girl and then, a woman. Never as a boy or a man who later became transgender.

Michelle Obama sometimes shares photos of her childhood on her Instagram account. They are all proof that she grew up as a girl, never as a boy. On the other hand, all these claims that she was born a boy called Michael Robinson has never been backed by any evidence.

Recommended : Was President Joe Biden Caught Molesting A Little Girl?!

Malia Obama with her new baby sister, Sasha (2001)

Fact #5 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | CrimeTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did WEF Order Govts To Arrest Climate Change Deniers?!

Did the WEF just order world governments to arrest people who oppose the climate change narrative?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : WEF Orders Govts To Arrest Climate Change Deniers!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed that the WEF just ordered world governments to arrest people who oppose the climate change narrative!

Here is an excerpt of the long and (intentionally?) confusing article. Feel free to skip to the next section for the facts!

WEF Orders Govt’s To Arrest Citizens Who Oppose Man-Made Climate Change Narrative

The World Economic Forum has ordered government’s to begin arresting citizens who oppose the man-made climate change narrative in a bid to persuade the masses that ‘global boiling‘ is a real danger.

Recommended : Is the new CKM syndrome caused by vaccine spike protein?!

 

Truth : WEF Did Not Order Govts To Arrest Climate Change Deniers!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : WEF Did Not Order Governments To Arrest Anyone

Let me start by pointing out that the WEF (World Economic Forum) did not order anyone to arrest climate change deniers, or people who oppose the fact that human activities have caused global warming.

If the WEF actually did that – it would have shocked the whole world, not only reported widely by the mainstream media, but criticised by people and governments. Yet, there was no such outrage… because it never happened!

In addition – no government has ever arrested and/or jailed climate change deniers for refusing to accept the fact that human activities are causing climate change.

Unsurprisingly, The People’s Voice article offered no evidence to back up its claim that the WEF ordered governments to arrest people!

Fact #2 : WEF Cannot Order Governments To Do Anything

I should also point out that the WEF cannot order any country to do anything. It is merely an international non-governmental organisation (NGO) that focuses on public-private sector collaboration.

The WEF has no power over world leaders, beyond its lobbying and influencing efforts. The WEF may be an influential lobbying organisation, but it cannot order any government to do anything. That’s just silly.

Recommended : Was Robert Fico shot for rejecting WHO Pandemic Treaty?!

Fact #3 : Jim Dale Does Not Work For WEF

The People’s Voice article suggests that Jim Dale represents the WEF in some capacity. However, that’s not true.

Jim Dale (LinkedIn profile) is an expert meteorologist, who founded the British Weather Services in 1987. He does not work for the World Economic Forum, not represent its views.

Jim Dale does not appear to be a WEF Young Global Leader either – he’s not in the alumni list. The link used by The People’s Voice as “evidence” only leads to a LinkedIn post in which he shared a WEF post about El Niño.

If that’s the criteria for being a WEF Young Global Leader, then everyone sharing a WEF post would automatically become a WEF Young Global Leader! How silly!

Fact #4 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | CrimeTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

John Barnett Autopsy Confirms Suicide, Conspiracists Wrong!

Conspiracists were just proven wrong (again!) when the autopsy of John Barnett showed that the Boeing whistleblower did indeed commit suicide!

 

Claim : John Barnett Did Not Commit Suicide!

Right after news broke that John Barnett was found dead in his truck outside a Holiday Inn in Charleston, some people immediately suggested that the Boeing whistleblower might have been assassinated to prevent his testimony against the aerospace giant.

Robert F. Kennedy Jr : John Barnett worked for Boeing for 32 years. The company worked to destroy his life after he exposed safety concerns. I’m proud that my sister Rory worked to tell his story in her award winning documentary Downfall: The Case Against Boeing. Boeing killed 346 people out of greed. Let’s hope there is a genuine investigation of John Barnett’s “suicide.”

Recommended : Did NATO + Russian Forces Engage In Battle In Ukraine?!

 

Truth : John Barnett Was Alone When He Committed Suicide!

Here is what you need to know about John Barnett’s unfortunate death, and why he committed suicide, and was not assassinated…

Fact #1 : John Barnett Committed Suicide

On Friday, 17 May 2024, both the Charleston Police Department and the Charleston County Coroner’s Office separately concluded their extensive investigations, and both issued reports that concluded that John Barnett committed suicide.

John Barnett had been in Charleston, South Carolina, to give his testimony against his former employer – the embattled aerospace giant, Boeing, when he was found dead from a gunshot wound in his truck, in the parking lot of his hotel, a Holiday Inn. He was 62 years old when he died.

The reports released by the police and the coroner, included nearly 100 pages of incident reports, a 911 recording from the hotel worker who found Barnett, and a photo of the note that Barnett left behind. Ultimately, it has been confirmed that John Barnett committed suicide, and he was alone in his truck:

  • investigators found him alone and locked inside his truck, with the key fob in his pants pocket,
  • there was no sign of forced entry, or a physical struggle,
  • his phone and hotel key card showed no suspicious activity,
  • his truck was undisturbed until the discovery of his body the next morning,
  • the ballistics report showed that the bullet was “fired by the firearm located in the victim’s hand”, and
  • the silver Smith and Wesson handgun was registered to Barnett, and legally purchased in 2000,

The report from Charleston County Coroner Bobbi Jo O’Neal read, “All findings were consistent with a self-inflicted gunshot wound“, and concluded that the manner of death is best deemed “suicide“.

Recommended : Is Ukraine now drafting soldiers with Down syndrome?!

Fact #2 : John Barnett Left A Suicide Note

The police investigation also revealed that a notebook with Barnett’s fingerprints were found next to him, together with “what amounts to a suicide note”, and that only his fingerprints were found on the suicide note.

Comprehensive fingerprint analysis confirmed Mr. Barnett’s fingerprints on the notebook. Three prints were inconclusive due to insufficient detail for identification. All fingerprints on the page containing the note were identified as Mr. Barnett’s.

The police also shared a photo of the handwritten suicide note, with a jumble of thoughts written in three different orientations:

I can’t do this any longer!!! Enough!! Boeing!!! Family & friends I love you all

And I wasn’t stoned when I wrote this… really!

Trump 2024

American come together or die!! I pray the motherfucker that destroyed my life pay!!! I pray Boeing pays!!!

Bury me face down so Boeing and their lying ass leaders can kiss my ass

To my family and friends, I found my purpose! I’m at peace! I love you more

P.S. The entire system for whistleblowers protection is fucked up too!!

Recommended : Is Ukraine now drafting soldiers with Down syndrome?!

Fact #3 : John Barnett Was Alone When He Committed Suicide

Conspiracists have been claiming or suggesting that John Barnett was somehow assassinated to prevent his testimony against Boeing, never mind the fact that his testimony is already on the record.

Fortunately, investigators were able to recover surveillance footage which showed that John Barnett was alone when he committed suicide:

  • On March 8, Barnett entered the Holiday Inn alone at 7:26 PM, and went to his room at 7:36 PM, and left the building by himself at 8:37 PM.
  • His Dodge Ram was seen backing into a parking lot at 8:45 PM, and remained stationary throughout the night, and into the morning of March 9.
  • No one else entered or exited the truck, and no one approached the truck, in the surveillance footage.
  • The truck’s brake lights blinked on and off at around 7:20 AM on March 9. A Holiday Inn worker told police officers he heard a “pop” sound that morning, but didn’t think anything of it.

Mr. Barnett’s vehicle was captured on video reversing into a parking space at 8:45 p.m., where it remained stationary until it was discovered by officers the following morning. Throughout the night, there was no video evidence of anyone interacting with the vehicle, entering it, or the vehicle leaving its parking spot.

John Barnett’s attorneys called him at around 9 AM. When he didn’t answer, they called the hotel and asked for a welfare check. Hotel employees searched the hotel and parking lot, which was when they found Barnett dead in his truck, which was locked.

Thanks to the surveillance footage, the investigators can conclusively prove that John Barnett committed suicide, and was not “assassinated” by Boeing, or the Deep State, the New World Order, the Illuminati, or the bogeyman of the day.

Recommended : Was “Dead” Ukrainian Crisis Actor Caught Waking Up?!

Fact #4 : John Barnett Had Mental Health Challenges

The Charleston County Coroner’s Office looked at John Barnett’s medical records, and interviewed his family members, attorneys, and people connected to him.

Its report described how John Bartnett was under chronic stress because of the whistleblower case, and that he was suffering from anxiety and post-traumatic stress disorder, while grieving the 2022 death of his wife.

Regardless of what he may have told his family and friends earlier, the preponderance of evidence show that John Barnett took his own life.

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | Crime |  Tech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Was Robert Fico shot for rejecting WHO Pandemic Treaty?!

Was Slovak Prime Minister Robert Fico shot for rejecting the WHO Pandemic Treaty?! Take a look at the viral claims, and find out what the facts really are!

 

Claim : Robert Fico Was Shot For Rejecting WHO Pandemic Treaty!

Right after Robert Fico was shot multiple times in the central Slovak town of Handlova, some people claimed or suggested that the Prime Minister of Slovakia was shot for rejecting the WHO Pandemic Treaty!

Concerned Citizen : 🚨 🇸🇰 Breaking: Slovakia

The Prime Minister of Slovakia Robert Fico has just been shot in public.

This comes only days after Fico formally & publicly rejected The WHO Global Pandemic Accord ‼️

Recommended : Was WHO just forced to abandon Pandemic Treaty?!

 

Truth : Robert Fico Was Not Shot For Rejecting WHO Pandemic Treaty!

This is yet another example of fake news / misinformation circulating on social media, and here are the reasons why…

Fact #1 : Assassination Attempt Was Politically Motivated

First, let me just point out that Robert Fico was not shot because he was against the WHO Pandemic Treaty.

On 15 May 2024, Robert Fico was greeting people outside the House of Culture in Handlova, when a gunman fired five shots at him, hitting him in the abdomen, head and chest. The gunman, who was later identified as 71 year-old Juraj Cintula from Levice, was immediately detained by Fico’s security detail.

Both Defense Minister Robert Kaliňák and Interior Minister Matúš Šutaj Eštok called the shooting “politically motivated,” with Šutaj Eštok saying that “the suspect made the decision to do it shortly after the presidential election,” which ended just last month – on 6 April 2024.

Juraj Cintula frequented events organised by the pro-Russian paramilitary group, Slovenski branci (Slovakian Recruits), and praised the group and its anti-immigration stance multiple times on social media.

There is no evidence that Juraj Cintula was inspired to shoot Robert Fico because he was against the WHO Pandemic Treaty. In fact – none of those who made those suggestions or claims ever provided any evidence to back them up!

Fact #2 : Peter Kotlár Rejected WHO Pandemic Treaty Recently

I should also point out that Robert Fico did not recently “formally and publicly rejected” the WHO Pandemic Treaty, as some people have claimed or suggested.

It was Peter Kotlár, the Slovak Government Plenipotentiary for the COVID-19 pandemic, who formally and publicly rejected the “current version” of the WHO Pandemic Treaty on 10 May 2024.

Recommended : Did Japan Declare Emergency Over mRNA Vaccine Cancers?!

Fact #3 : Robert Fico Did Not Outright Reject WHO Pandemic Treaty

Robert Fico is a politician, and like all politicians, they have a way of speaking in a way that offers a way out. So we have to examine carefully what he said.

Even though Robert Fico has said that he is against the WHO Pandemic Treaty months ago, he never actually rejected it outright. Here is the English translation of the video that people share of him “rejecting” the WHO Pandemic Treaty:

I also declare very clearly that SMER (Slovakian Social Democracy) will not support strengthening the powers of the World Health Organization at the expense of sovereign states in managing the fight against pandemics.

If you carefully read what he said, you will realise that Robert Fico never actually said that he was rejecting the WHO Pandemic Treaty. He only said that the SMER party will not support expanding the powers of the WHO, at the expense of the state’s right to tackle future pandemics.

In other words, it very much sounds like Robert Fico is okay with WHO gaining more powers, as long as Slovakia still retains the right to tackle future pandemics its own way. And that brings us to this next point…

Recommended : Did Slovakia PM Just Reject Signing WHO Pandemic Treaty?!

Fact #4 : WHO Pandemic Treaty Does Not Affect Sovereignty!

If you download and read the zero draft, or any of the Pandemic Treaty’s draft agreements, you will realise that WHO Member States will continue to have the right to “determine and manage” their own healthcare initiatives, including how to tackle future pandemics!

In fact, the issue of sovereignty was addressed at least three times in the latest April 2024 draft:

… reaffirming the principle of sovereignty of States in addressing public health matters,

Recalling the sovereign right of States over their biological resources…

… the sovereign right of States to adopt, legislate and implement legislation, within their jurisdiction, in accordance with the Charter of the United Nations, the WHO Constitution and the principles of international law, and their sovereign rights over their biological resources;

Only those who did not read any of the draft agreements will remain unaware that the WHO Pandemic Treaty would not affect any country’s sovereignty!

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | Crime |  Tech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did Trudeau Order Military To Arrest Conspiracy Theorists?!

Did Justin Trudeau just order the Canadian military to arrest conspiracy theorists to put in re-education camps?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Trudeau Orders Military To Arrest Conspiracy Theorists!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed that Justin Trudeau ordered the Canadian military to round-up conspiracy theorists to put in re-education camps!

Here is an excerpt of the long and (intentionally?) confusing article. Feel free to skip to the next section for the facts!

Trudeau Orders Military To Round Up ‘Conspiracy Theorists’ In Reeducation Camps

Prime Minister Justin Trudeau has ordered the Canadian military to track and trace so-called “conspiracy theorists” who disapprove of his WEF-inspired agenda as the global elite’s war against dissenters goes into overdrive.

Recommended : Will Bill C-63 jail those who ever posted hate speech online?!

 

Truth : Trudeau Did Not Order Military To Round-Up Conspiracy Theorists!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : Justin Trudeau Did Not Order Military To Round-Up Conspiracy Theorists!

Let me start by quickly pointing out that Prime Minister Justin Trudeau did not order the Canadian military to arrest conspiracy theorists, to put into re-education camps.

If that actually occurred, it would have been widely reported all over the world. Yet no legitimate media outlet reported such a shocking development… because it never happened!

Unsurprisingly, The People’s Voice never actually provided any evidence Justin Trudeau ordered the military to arrest conspiracy theorists, much less stuff them into non-existent re-education camps!

Fact #2 : That Was Just A Heat Wave Exercise

The truth is – the Canadian Armed Forces conducted an extreme heat scenario exercise in Huron County, Ontario, from May 3-5, 2024.

According to Major Paul Pickering of the 31 Canadian Brigade Group, the exercise will simulate a realistic scenario that involves a 13-day heat wave, with a severe storm that causes power outages, damage to infrastructure and homes, as well as water shortages.

Recommended : Is Justin Trudeau Facing Child Rape Charges?!

In that exercise called Trillium Venture, the Huron County Ontario Provincial Police officers and soldiers from the 31 Canadian Brigade Group knocked on people’s doors to perform “wellness checks”. According to the Huron OPP press release:

Members of the public will see the deployment of Domestic Response Companies (DRCs) and Territorial Battalion Group (TBG) sustainment equipment, and vehicles to validate the ability to deploy and sustain in real time.

This is being done to create a more challenging, realistic training exercise, and will see soldiers conducting fire training, wellness checks, simulated search and rescue operations, cooling centre establishment, as well as other related activities.

No one was arrested, much less sent to re-education camps!

Yet again, The People’s Voice article failed to provide any evidence that the soldiers and police officers in exercise Trillium Venture actually arrested conspiracy theorists to put in re-education camps!

Fact #3 : Justin Trudeau Screenshot Is Fake

The cover image used by The People’s Voice article and video has a screenshot which purportedly shows the Justin Trudeau posting on X (formerly Twitter) that:

Hate speech terrorists have NO rights!

That is most definitely a fake screenshot, because there is no such post on X by Justin Trudeau.

If Justin Trudeau actually posted such a shocking tweet, it would have been reported by the worldwide media. But of course, that didn’t happen, because Justin Trudeau never posted it!

In addition, Justin Trudeau has a grey checkmark, not a blue one as seen in the fake tweet. This is yet another fake / edited screenshot created or posted by The People’s Voice!

Recommended : Can Canada Social Credit System Freeze Bank Accounts?!

Fact #6 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | HealthTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Will Pandemic Treaty Threaten US Sovereignty + Constitution?!

Will the WHO Pandemic Treaty threaten US sovereignty and its constitutional rights?! Take a look at the viral claims, and find out what the facts really are!

 

Claim : WHO Pandemic Treaty Will Threaten US Sovereignty!

People are sharing posts that claim or suggest that the WHO Pandemic Treaty will threaten US sovereignty and its constitutional rights!

Vigilant News / The Vigilant Fox :

US Senators Drop a Bombshell on the World Health Organization

These claims are based on a letter that Senator Ron Johnson and Senator Rick Scott sent to the Biden Administration:

Dear Mr. President:

Next month, during the Seventy-seventh World Health Assembly (WHA), your administration is expected to commit the United States to two international agreements that would strengthen the World Health Organization’s (WHO) authority to declare public health emergencies of international concern and expand the WHO’s authority over member states during such emergencies. This is unacceptable.

Recommended : Is Biden Admin signing over US sovereignty to WHO?!

 

Truth : WHO Pandemic Treaty Will Not Threaten US Sovereignty!

This is yet another example of fake news about the WHO Pandemic Treaty, and here are the reasons why…

Fact #1 : WHO Member States Want To Better Prepare For Future Pandemics

This claim is based on WHO member state discussions, which started in 2022, to amend existing International Health Regulations to strengthen the world’s preparedness against future global pandemics.

The International Health Regulations (IHR) were first adopted by member states in 1969, empowering the WHO to monitor global diseases. Those regulations have since been revised over the years, including in 2005 – after the SARS outbreak.

On 1 December 2021, world leaders agreed to kickstart the process to draft and negotiate an agreement or convention to “strengthen pandemic prevention, preparedness and response“.

Fact #2 : Recommendations Came From WHO Member States

The proposed recommendations came from WHO member states, and not WHO itself. Among the more than 200 recommendations on how to better prepare for the next pandemic were:

  • sharing of data and genomic sequences on emerging viruses
  • a plan for equitable vaccine distribution
  • a ban on wildlife markets
  • incentives for reporting new viruses or variants

Fact #3 : Biden Administration Does Not Want A Binding Agreement

The European Union proposed that the changes be adopted in the form of a new treaty, a measure backed by Britain, Indonesia and Kenya, among other countries.

Despite what people are claiming on social media, the United States has opposed a binding treaty. India and Brazil are similarly reluctant about adopting a treaty.

The EU proposed the treaty and is its biggest backer, with support from Britain, Indonesia, Kenya and others.

The United States will take part in the talks but has opposed a binding treaty. India and Brazil have also voiced reservations.

Yet, all GOP senators are apparently insisting that the WHO Pandemic Treaty should be a binding treaty??? Do they want to maintain US sovereignty, or hand it over to the WHO???

Recommended : Is Biden Admin signing over US sovereignty to WHO?!

Fact #4 : WHO Pandemic Treaty Is Unlikely To Be Binding

The zero draft of the proposed WHO agreement on preparing for future pandemics was released on 1 February 2023, and was the focus of the article by The Epoch Times.

If you download and read the zero draft, you will realise that the WHO is still calling it a “convention, agreement, or other international instruments“, clearly showing that member countries have not decided whether they want it to be binding or otherwise.

In the third point noted on the very first page of the draft, it was even pointed out that this is just a draft that is being used for “commencing negotiations“, and that “nothing is agreed until everything is agreed“.

The INB (Intergovernmental Negotiating Body) further agreed that the zero draft would be considered at its fourth meeting as a basis for commencing negotiations at that meeting, it being understood that the zero draft will be without prejudice to the position of any delegation and following the principle that “nothing is agreed until everything is agreed”.

So it is ludicrous for anyone who read the first page of the zero draft to claim that the Biden Administration is planning to sign away US sovereignty to the WHO. Moreover, the Biden Administration does not want a binding agreement, while the GOP senators appear to be demanding for one!

More to the point – if the Biden Administration holds firm, the Pandemic Treaty will not be binding, as every country has to agree to these changes, or nothing changes.

Recommended : Did WHO Boss Dr. Tedros Refuse COVID-19 Vaccine?!

Fact #5 : WHO Pandemic Treaty Does Not Affect Sovereignty!

If you download and read the zero draft, or any of the Pandemic Treaty’s draft agreements, you will realise that WHO Member States will continue to have the right to “determine and manage” their own healthcare initiatives, including how to tackle future pandemics!

In fact, the issue of sovereignty was addressed at least three times in the latest April 2024 draft:

… reaffirming the principle of sovereignty of States in addressing public health matters,

Recalling the sovereign right of States over their biological resources…

… the sovereign right of States to adopt, legislate and implement legislation, within their jurisdiction, in accordance with the Charter of the United Nations, the WHO Constitution and the principles of international law, and their sovereign rights over their biological resources;

Only those who did not read any of the draft agreements will remain unaware that the WHO Pandemic Treaty would not affect any country’s sovereignty!

Recommended : Did Slovakia PM Just Reject Signing WHO Pandemic Treaty?!

Fact #6 : WHO DG Dismissed Sovereignty Claim In May 2022

On May 17, 2022, WHO Director-General Dr. Tedros Ghebreyesus dismissed the claim that countries signing up for this new agreement would be giving up their sovereignty.

The accord process is led by Member States with their own Intergovernmental Negotiating Body (called INB), representing all regions of the world. The INB has now started a two-year process that includes global public hearings with all stakeholders. This represents the world’s opportunity to plan together, detect pathogens quicker, share data broadly and collectively respond more effectively to the next diseases X or known pathogens.

Unfortunately, there has been a small minority of groups making misleading statements and purposefully distorting facts.

I want to be crystal clear. WHO’s agenda is public, open and transparent. WHO stands strongly for individual rights. We passionately support everyone’s right to health and we will do everything we can to ensure that that right is realized.

The first ever World Health Assembly, which took place soon after the WHO Constitution entered into force in 1948, was a watershed event in global public health. And like the proposed pandemic preparedness accord, this did not mean WHO usurped nations’ sovereignty; in fact it strengthened countries’ ability to fight diseases together.

WHO is an expression of Member States’ own sovereignty and WHO is entirely what the sovereign 194 Member States want WHO to be.

Every year, these sovereign governments come together at the World Health Assembly to set the health agenda for the world. Individually we can’t beat pandemics; our best chance is together.

Please help us fight fake news – SHARE this article, and SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | HealthTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did Epstein Victim Name VIPs Who Rape Kids For Satan?!

Did an Epstein victim just name VIPs who rape and torture kids for Satan?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Epstein Victim Names VIPs Who Rape Kids For Satan!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed or suggested that an Epstein victim just named VIPs who rape and torture kids for Satan!

Here is an excerpt of the long and (intentionally?) confusing article. Feel free to skip to the next section for the facts!

Epstein Victim Names VIPs Who ‘Rape and Torture Kids for Satan

Alandra Markman was born into a global Satanic cult and was ritually abused and tortured throughout his childhood.

Recommended : Did Bernie Sanders Rape Boy On Tape 30 Years Ago?!

 

Truth : Epstein Victim Did Not Name VIPs Who Rape Kids For Satan!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : Alandra Markman Was Not Epstein Victim

Let me start by quickly pointing out that Alandra Markman was not a victim of Jeffrey Epstein!

After all, Jeffrey Epstein preyed on girls, and Alandra Markman is a man. On top of that, Alandra Markman himself never claimed to be an Epstein victim!

So why would The People’s Voice article claim or suggest that Alandra Markman was an Epstein victim???

Fact #2 : Alandra Markman Was Not Close To Epstein

While Alandra Markman claimed to have been on Jeffrey Epstein’s island, he said that he “didn’t get that close to him personally” and that he only saw him around.

Here is the relevant transcript from the Anneke Lucas interview with Alandra Markman, at around 57:40:

He was never… I didn’t get that close to him personally. I would just see him around.

I mean when I was being taken to these islands, I would see all kinds of popular and famous people.

At 59:42, Alandra reasserted that he didn’t spend much time with Jeffrey Epstein:

So I can’t… I can’t speak that much to him because I never had that much of … of his attention. It’s just like sizing me up for something and then immediately onto the next person so um.. I can’t say I was ever spending much time.

So why would anyone claim that Alandra Markman was an Epstein victim? He himself admitted he hardly knew the man!

Recommended : Did Mel Gibson say Hollywood Pedos are using Diddy as cover?!

Fact #3 : Alandra Markman Never Revealed Any VIP Names

Shockingly, but perhaps unsurprisingly, The People’s Voice article never mentioned the names of the VIPs that Alandra Markman allegedly revealed. Why not???

That’s probably because in his interview with Anneke Lucas, Alandra Markman never mentioned the name of any VIP!

In fact, when I skimmed through the transcript, I noticed that he only mentioned the name of a guy called Louis Valo (?), who is obviously not a VIP. On top of that Alandra said he very much doubted that the name was genuine.

If Alandra Markman did actually reveal the names of VIPs who allegedly raped and tortured children for Satan, it would have been reported widely. Yet, nothing of the sort happened, because he never accused any VIP of doing that.

Fact #4 : Alandra Markman Never Mentioned Hillary Clinton

The People’s Voice article and video used a cover image of Alandra Markman, as well as a clearly digitally-manipulated photo of Hillary Clinton with a child.

This cover image was designed to apparently suggest that Hillary Clinton was identified by Alandra Markman as one of those VIP elite who rape children to summon Satan.

The truth is – Alandra Markman never mentioned Hillary Clinton even once in his long interview with Annette Lucas!

Recommended : Did WEF declare pedophilia as protected sexual orientation?!

Fact #5 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | CrimeTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Is Bill Gates planning to kill billions using bird flu vaccine?!

Is Bill Gates planning to kill billions of people using the bird flu vaccine?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Bill Gates Is Planning To Kill Billions Using Bird Flu Vaccine!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed that a Bill & Melinda Gates Foundation insider just revealed a plan to kill billions of people using the bird flu vaccine!

Here is an excerpt of the long and (intentionally?) confusing article. Feel free to skip to the next section for the facts!

Gates Insider Admits Elite Planning to Euthanise BILLIONS via Bird Flu Vaccine

A Gates Foundation insider has revealed America’s food supply will be deliberately infected with bird flu to spark the next pandemic and pave the way for Bill Gates’ next money-spinning vaccine to conquer the global market.

Recommended : Did WEF order governments to declare Bird Flu Martial Law?!

 

Truth : Bill Gates Is Not Planning To Kill Billions Using Bird Flu Vaccine!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : There Is No Gates Insider…

Let me start by quickly pointing out that The People’s Voice never actually revealed the existence of the Bill & Melinda Gates Foundation insider in its extremely long and (intentionally?) rambling article.

Who is this insider? What was his position in the Bill & Melinda Gates Foundation? Was he a scientist or a high-level executive involved in that dastardly plot, or just a deranged janitor? Who knows???

Fact #2 : There Is No Bird Flu Vaccine Plot

The People’s Voice article also never provided any evidence of an actual plot by Bill Gates, or the Bill & Melinda Gates Foundation to contaminate America’s food supply with bird flu, or kill billions of people using the bird flu vaccine.

It’s a really silly conspiracy theory. For one thing – the United States only has a population of about 341.5 million people as of April 20, 2024. Even if everyone in the US was killed by the bird flu, it would just be hundreds of millions of people, not billions.

On top of that – vaccines prevent infections, not cure them. Hence, vaccines work best on people who have not yet been infected!

Fact #3 : Bill Gates Does Not Have H5N1 Vaccine!

The People’s Voice article appears to suggest that there are no approved H5N1 vaccines, so Bill Gates is pushing through his experimental H5N1 mRNA vaccine.

The problem with that claim? Bill Gates does not actually own or have any H5N1 mRNA vaccine. Neither is he helping to push the approval of any H5N1 mRNA vaccine.

Recommended : Was WHO just forced to abandon Pandemic Treaty?!

Fact #4 : H5N1 Vaccines Have Existed Since 2007!

In addition, many H5N1 vaccines have already been approved since 2007:

  • Sanofi Pasteur’s H5N1 vaccine was approved in the US in April 2007
  • GlaxoSmithKline’s Prepandrix vaccine was approved in the European Union in May 2008
  • CSL Limited’s Panvax vaccine was approved by Australia in June 2008
  • Adjupanrix was approved in the European Union in October 2009
  • Foclivia was approved in the European Union in October 2009
  • Aflunov was approved in the European Union in October 2010
  • Pumarix was approved in the European Union in March 2011
  • Audenz was approved in the US in January 2020

In addition, there are other H5N1 vaccines undergoing clinical trials:

  • June 2006 : NIH begins Phase 1 trial of an intranasal influenza vaccine
  • October 2010 : Inovio started a Phase 1 trial of its VGX-3400X H5N1 vaccine
  • October 2012 : Novavax’s pandemic influenza vaccine Phase 1 trial met its primary objectives.

Fact #5 : Bill Gates Screenshot Is Fake

The cover image used by The People’s Voice article and video has a screenshot which purportedly shows the Bill Gates posting on X (formerly Twitter) that:

There really is no choice – bird flu jab, or die painfully.

That is most definitely a fake screenshot, because there is no such post on X by Bill Gates.

If Bill Gates actually posted such a shocking tweet, it would have been reported by the worldwide media. But of course, that didn’t happen, because Bill Gates never posted it!

This appears to be yet another fake / edited screenshot created or posted by The People’s Voice!

Recommended : Did Japan Declare Emergency Over mRNA Vaccine Cancers?!

Fact #6 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | HealthTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did WEF Founder Klaus Schwab Just Die In Hospital?!

Did WEF founder Klaus Schwab just die in the hospital, after he was pulled off life support?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : WEF Founder Klaus Schwab Just Died In Hospital!

On 26 April 2024, Real Raw News posted an article (archive) which claimed that WEF founder Klaus Schwab just died in the hospital, after he was pulled off life support!

As usual, the article is long, rambling and confusing, so here is an excerpt. Please feel free to skip to the next section for the facts!

JAG Pulls Plug on Klaus Schwab

Recommended : Is Trump Using Oprah’s Money To Pay $355 Million Fine?!

 

Truth : WEF Founder Klaus Schwab Did Not Die In Hospital!

The truth is – this is just another fake story created by Real Raw News, just to generate page views and money.

Fact #1 : Klaus Schwab Is Still Alive + Well!

No matter what you think of him, Klaus Schwab is a person of note, as the founder of the World Economic Forum (WEF).

If Klaus Schwab ever died from any reason, it would have been reported all over the world. However, there has been no legitimate media report of Klaus Schwab dying or being hospitalised for any reason.

On top of that, WEF spokesperson Yann Zopf confirmed to both Snopes and Lead Stories that the rumours were “entirely baseless”, and Schwab was in “excellent” health:

These claims are entirely baseless and unfounded. Professor Schwab’s health is excellent. Like many high-profile individuals and organizations, he and the World Economic Forum have been targeted by conspiracy narratives, as well as misinformation and disinformation campaigns.

Unsurprisingly, the Real Raw News article offered no evidence to back up its claim, just rambling nonsense.

Fact #2 : Donald Trump Is No Longer President

It is really silly for anyone to claim that President Trump ordered Klaus Schwab to be taken off life support.

Not only does the President of the United States not have the right to order people to be taken off life support, Donald Trump is no longer the President of the United States!

Recommended : Did Navy SEALs Kill Two Mar-a-Lago Intruders?!

Fact #3 : US Military Has Not Executed Anyone Since 1961

Even though the US military has killed many combatants intentionally, and civilians as collateral damage, they have not executed prisoners since 1961.

There are four US military inmates on death row, but none of them have been executed so far.

Fact #4 : Real Raw News Is A Fake News Website

Real Raw News is a fake news website that capitalises on making shocking but fake stories to generate page views and money.

To protect himself from legal repercussions, the owner and writer, Michael Baxter (real name – Michael Tuffin), claims that his articles are “humour, parody, and satire“.

That disclaimer, which is not clearly mentioned in his articles, lets him keep creating fake news to go viral, and generate money.

Recommended : Did US Marines Just Arrest John Kelly For Treason?!

A March 2018 screenshot of Michael Tuffin, who goes by the pseudonym Michael Baxter

His articles have been regularly debunked as fake news, so you should NEVER share anything from his website. Here are some of his fake stories that I debunked earlier:

Everything posted by Real Raw News should be regarded as FAKE NEWS, until proven otherwise.

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Crime | Fact CheckTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did UN Say Conspiracy Theorists Should Be Eliminated?!

Did the UN just declare war on conspiracy theorists, and say that they should be punished or eliminated like terrorists?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : UN Says Conspiracy Theorists Should Be Eliminated!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed that the UN (United Nations) just declared war on conspiracy theorists, saying that they should be punished or eliminated like terrorists!

Here is an excerpt of the long and (intentionally?) confusing article. Feel free to skip to the next section for the facts!

UN Says ‘Dangerous’ Conspiracy Theorists Must Be Punished Like Terrorists

The United Nations has declared war on conspiracy theorists, describing the rise of people thinking for themselves as “worrying and dangerous”, and providing the public with a toolkit to “debunk” and “prebunk” anyone who dares to suggest the global elite are anything but completely honest, upstanding and working with our best interests at heart.

Recommended : Did millions of Japanese protest against WHO Pandemic Treaty?!

 

Truth : UN Did Not Say Conspiracy Theorists Should Be Eliminated!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : UN Did Not Say Conspiracy Theorists Should Be Eliminated

Let me start by quickly pointing out that the United Nations (UN) did not say that conspiracy theorists should be punished or eliminated like terrorists, as claimed or suggested by The People’s Voice article.

If that actually happened, it would have been reported worldwide. Yet, no legitimate media reported on such a shocking development, because it never happened.

Unsurprisingly, The People’s Voice article did not provide any actual evidence that the UN said that conspiracy theorists should be punished or eliminated like terrorists.

Fact #2 : #ThinkBeforeSharing No Longer Exists!

Now, I should point out that UNESCO initiated the #ThinkBeforeSharing initiative back in August 2020 – during the COVID-19 pandemic. In fact, the #ThinkBeforeSharing website no longer exists!

So why would The People’s Voice article claim or suggest that the UN recently launched the #ThinkBeforeSharing campaign, when it no longer exists??? Did their time machine break down after they travelled back to 2020???

Fact #3 : UN Did Not Warn About Soros, Rothschild, Israel

The United Nations also did not issue any warning that George Soros, the Rothschilds, and the State of Israel must not be linked to any “alleged conspiracies.”

Yet again, The People’s Voice article provided no evidence that the UN warned against linking George Soros, the Rothschilds, or Israel, to any conspiracy.

Recommended : Does UN Document Show New World Order Goals For 2030?!

Fact #4 : UNESCO Pointed Out That Real Conspiracies Do Exist!

In addition, UNESCO itself pointed out (archive) that real conspiracies do exist, and have been exposed by whistleblowers and the media. It even quoted an example:

In 2006, the U.S. District Court in Washington DC (USA) ruled that major cigarette companies were guilty of conspiracy. For decades, they had hidden evidence of health risks attached to smoking to promote higher sales.

So why would UNESCO or the UN call for conspiracy theorists to be eliminated or punished like terrorists when some of them could be right???

Fact #5 : UN Screenshot Is Fake

The cover image used by The People’s Voice article and video has a screenshot which purportedly shows the United Nations (UN) posting on X (formerly Twitter) that:

Conspiracy theorists must be totally eliminated from society.

That is most definitely a fake screenshot, because there is no such post on X by the United Nations.

If the UN actually posted such a shocking tweet, it would have been reported by the worldwide media. But of course, that didn’t happen, because the UN never posted it!

The official United Nations account on X also has a grey checkmark, not a blue checkmark.

This appears to be yet another fake / edited screenshot created or posted by The People’s Voice!

Recommended : Did Slovakia PM Just Reject Signing WHO Pandemic Treaty?!

Fact #6 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | InternetTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Was WHO just forced to abandon Pandemic Treaty?!

Was the WHO just forced to abandon its controversial Pandemic Treaty due to public backlash?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : WHO Forced To Abandon Pandemic Treaty!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed that the WHO was just forced to abandon its controversial Pandemic Treaty due to public backlash!

Here is an excerpt of the long and (intentionally?) confusing article. Feel free to skip to the next section for the facts!

WHO Forced To Abandon Pandemic Treaty As Public Rise Up Against Globalist Tyranny

The World Health Organization’s controversial Pandemic Treaty has been scrapped due to the increasing numbers of people who are waking up and rising up against the globalist elite’s tyrannical agenda.

Recommended : Did millions of Japanese protest against WHO Pandemic Treaty?!

 

Truth : WHO Did Not Abandon / Scrap Pandemic Treaty!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : WHO Did Not Abandon Pandemic Treaty!

Let me start by quickly pointing out that the WHO (World Health Organization) did not abandon or scrap the Pandemic Treaty as claimed or suggested by The People’s Voice article.

If that actually happened, it would have been reported worldwide. Yet, no legitimate media reported on such a shocking development, because it never happened.

The WHO also released the latest April 2024 draft proposal (PDF) for the WHO Pandemic Agreement! That would not be the case if the WHO Pandemic Treaty was already scrapped.

Unsurprisingly, The People’s Voice article did not provide any actual evidence that the WHO abandoned or scrapped the Pandemic Treaty.

Fact #2 : WHO Member States To Finalised Pandemic Treaty

In fact, WHO Member States agreed to resume negotiations to finalise the Pandemic Treaty from 29 April to 10 May 2024, in time for the 77th World Health Assembly which would begin on 27 May 2024.

Our Member States are fully aware of how important the pandemic agreement is for protecting future generations from the suffering we endured through the COVID-19 pandemic.

I thank them for their clear commitment to finding common ground and finalizing this historic agreement in time for the World Health Assembly.

– WHO Director-General Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus

Again, The People’s Voice article did not provide any actual evidence that the WHO abandoned or scrapped the Pandemic Treaty.

Recommended : Does UN Document Show New World Order Goals For 2030?!

Fact #2 : Article 13A Never Made It To Zero Draft

The People’s Voice article claimed or suggested that Article 13A.1 of the Pandemic Treaty was removed recently. That’s not accurate.

Article 13A.1 was proposed by the Working Group on Amendments to the International Health Regulations (WGIHR) on its first meeting in November 2022 (PDF). In fact, there were actually TWO proposed Article 13A.1.

New Article 13A WHO Led International Public Health Response

1. States Parties recognize WHO as the guidance and coordinating authority of international public
health response during public health Emergency of International Concern and undertake to follow
WHO’s recommendations in their international public health response.

New Article 13A: Access to Health Products, Technologies and Know-How for Public Health Response

1. Immediately after the determination of a public health emergency of international concern under
Article 12, the Director General shall make an immediate assessment of availability and affordability
of required health products and make recommendations, including an allocation mechanism, to avoid
any potential shortages of health products and technologies pursuant to Article 15 or 16 as
appropriate.

Both of the proposed Article 13A additions never made it to the zero draft of the WHO Pandemic Treaty that was released on 1 February 2023 – over a year ago! Even in the later June 2023 draft (PDF) did not mention Article 13A.

So why would anyone bring up Article 13A, or wave its removal as some kind of victory, when it was never even included in the initial draft agreement???

Recommended : Did WHO Unveil Global Police Force With Arrest Powers?!

Fact #4 : WHO Pandemic Treaty Does Not Affect Sovereignty!

If you download and read the zero draft, or any of the Pandemic Treaty’s draft agreements, you will realise that WHO Member States will continue to have the right to “determine and manage” their own healthcare initiatives, including how to tackle future pandemics!

In fact, the issue of sovereignty was addressed at least three times in the latest April 2024 draft:

… reaffirming the principle of sovereignty of States in addressing public health matters,

Recalling the sovereign right of States over their biological resources…

… the sovereign right of States to adopt, legislate and implement legislation, within their jurisdiction, in accordance with the Charter of the United Nations, the WHO Constitution and the principles of international law, and their sovereign rights over their biological resources;

Only those who did not read any of the draft agreements will remain unaware that the WHO Pandemic Treaty would not affect any country’s sovereignty!

Recommended : Did Slovakia PM Just Reject Signing WHO Pandemic Treaty?!

Fact #5 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | HealthTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did Mel Gibson say Hollywood Pedos are using Diddy as cover?!

Did Mel Gibson say that Hollywood pedos are using Sean “Diddy” Combs to cover up their crimes?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Mel Gibson Says Hollywood Pedos Are Using Diddy As Cover!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed that Mel Gibson said that Hollywood pedos are using Sean “Diddy” Combs to cover up their crimes!

Here is an excerpt of the long and (intentionally?) confusing article. Feel free to skip to the next section for the facts!

Mel Gibson: Hollywood Pedos Using Diddy To Cover-Up ‘Horrific’ Crimes of Satanic Cabal

Sean “Diddy” Combs is just the tip of an enormous, rotten iceberg of pedophiles and sex offenders operating in the Hollywood entertainment system, according to Mel Gibson who warns that despite the lurid revelations about Diddy and his crew, we have not seen anything yet.

Recommended : Did Mel Gibson Say Elites Will Die To Make Way For Antichrist?!

 

Truth : Mel Gibson Never Said Hollywood Pedos Are Using Diddy As Cover!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : Mel Gibson Never Said Hollywood Pedos Are Using Diddy As Cover

Let me start by pointing out that Mel Gibson never said that Hollywood pedos are using Sean “Diddy” Combs to cover up the “horrific” crimes of a Satanic cabal.

If that actually happened, it would have been reported worldwide. Not only is Mel Gibson a celebrity and a Hollywood veteran, such a claim would have been explosive.

Yet, no legitimate media reported on such a shocking claim, even though it would have generated a lot of views. Not even celebrity blogs reported on it. That’s because it never happened.

Fact #2 : The People’s Voice Provided No Evidence

Unsurprisingly, The People’s Voice article did not provide any actual evidence that Mel Gibson actually said that Hollywood pedos are using P. Diddy to cover up their crimes.

In fact, the article only made that claim in its title, but does not mention it again in the body. Instead, it goes all over the place and mentions random celebrities dying.

Interestingly, with the sole exception of the title, the article does not even mention Mel Gibson ever speaking about P. Diddy, never mind claim that he’s being used to cover up sex crimes!

Recommended : Did Mel Gibson Call Prince William The Antichrist?!

Fact #3 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | HealthTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did Delta Force Arrest WEF Chairman Klaus Schwab?!

Did Delta Force just arrest WEF Chairman Klaus Schwab for being an international war criminal?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Delta Force Just Arrested WEF Chairman Klaus Schwab!

On 15 April 2024, Real Raw News posted an article (archive) which claimed that Delta Force just arrested WEF Chairman Klaus Schwab for being an international war criminal!

As usual, the article is long, rambling and confusing, so here is an excerpt. Please feel free to skip to the next section for the facts!

Delta Force Arrests Klaus Schwab

Recommended : Is Trump Using Oprah’s Money To Pay $355 Million Fine?!

 

Truth : Delta Force Did Not Arrest WEF Chairman Klaus Schwab!

The truth is – this is just another fake story created by Real Raw News, just to generate page views and money.

Fact #1 : Delta Force Did Not Arrest Klaus Schwab!

This is really silly, but it has to be said – US Delta Force soldiers did not arrest WEF Chairman Klaus Schwab!

If Klaus Schwab was actually arrested for any reason by any law enforcement authority, it would have been covered internationally, not just nationally, because it would be completely unprecedented!

Yet, there was no such news. That’s because it never happened – Klaus Schwab was never arrested for any reason.

Unsurprisingly, the Real Raw News article offered no evidence to back up its claim, just rambling nonsense.

Fact #2 : US Soldiers Cannot Arrest Civilians

It is really silly for anyone to claim that Delta Force operators were sent to arrest Klaus Schwab in Switzerland – a civilian in a sovereign country, when US military personnel cannot even arrest civilians in the United States!

If the US government wants to arrest civilians like Klaus Schwab in Switzerland, it can only do so by issuing an Interpol Red Notice. Even then, it will be up to the Swiss police to decide whether to arrest and extradite Klaus Schwab.

There is simply no avenue for American law enforcement officers to arrest Klaus Schwab in Switzerland, much less military personnel!

Recommended : Did Navy SEALs Kill Two Mar-a-Lago Intruders?!

Fact #3 : Real Raw News Is A Fake News Website

Real Raw News is a fake news website that capitalises on making shocking but fake stories to generate page views and money.

To protect himself from legal repercussions, the owner and writer, Michael Baxter (real name – Michael Tuffin), claims that his articles are “humour, parody, and satire“.

That disclaimer, which is not clearly mentioned in his articles, lets him keep creating fake news to go viral, and generate money.

Recommended : Did US Marines Just Arrest John Kelly For Treason?!

A March 2018 screenshot of Michael Tuffin, who goes by the pseudonym Michael Baxter

His articles have been regularly debunked as fake news, so you should NEVER share anything from his website. Here are some of his fake stories that I debunked earlier:

Everything posted by Real Raw News should be regarded as FAKE NEWS, until proven otherwise.

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Crime | Fact CheckTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Is Bill Gates tracking people sharing conspiracies about him?

Is Bill Gates tracking people who share conspiracies about him?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Bill Gates Is Tracking People Sharing Conspiracies About Him!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed that Bill Gates is tracking people who share conspiracies about him!

Here is an excerpt of the long and (intentionally?) confusing article. Feel free to skip to the next section for the facts!

Bill Gates Warns He’s ‘Tracking’ People Who Share ‘Conspiracy Theories’ About Him

Globalist billionaire Bill Gates says he has a team that tracks people who share “conspiracy theories” about him and they are making a list for when they need to “respond.”

Recommended : Did WEF order governments to declare Bird Flu Martial Law?!

 

Truth : Bill Gates Is Not Tracking People Sharing Conspiracies About Him!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : Bill Gates Isn’t Tracking People

Let me start by quickly pointing out that Bill Gates himself is not tracking people sharing conspiracy theories about him.

The video clip that is being used to “prove” that Bill Gates is tracking people sharing conspiracies about him does not even say that.

In that video clip, Bill Gates simply states that he has a team that monitors conspiracy theories involving him, and advises him on whether to respond to them, or not.

Fact #2 : Viral Video Was Edited

More importantly – the viral video was digitally-manipulated, splicing two different parts of the original video together, and then adding the “Bill Gates Tracks ‘Conspiracy Theorists‘” overlay, which did not exist in the original video.

The original video called “Why Bill Gates Is Optimistic About Climate Change” was posted on YouTube on 22 January 2024, by The Rest Is Politics, in which Rory Stewart and Alastair Campbell interviewed Bill Gates.

The first part was taken from 39:07 of the original video, where Alastair starts to ask Bill Gates:

How did you feel… this came out particularly during COVID and the work you were doing with vaccine for that… How do you feel when you become part of this whole kind of conspiracy theory stuff going on? Does that bother you? Does it get to you at all?

The second part was taken from 41:53 of the original video, when Alastair asked him if he has people helping him deal with fake news and conspiracy theories, or does he simply accept it. Bill Gates then replied:

Bill Gates : So I have people who track it and we often think “which of these things should we respond to?” Umm… You know, if they get broad enough, then you want to respond. If they’re just in the truly crazy niche, then you probably don’t want to amplify it.

As you can see, the video clip combined two different parts of the interview, to convey a misleading narrative.

Recommended : Was WEF Founder Klaus Schwab Just Hospitalised?!

Fact #3 : Bill Gates Has No Reason To Track People

On top of that, Bill Gates specifically pointed out in that interview that he has no reason to track people.

The video clip appears to (intentionally?) edit out Bill Gates’ reply because he actually pointed out that it’s ludicrous for him to track people.

In my overall situation, I have nothing to complain about, you know. Somebody coming up to me on the street which happens sometimes, saying that I chipped them [and] I’m following them around.

You know, as long as I’m safe, you almost have to laugh that, you know… “Lady, why would I want to know where you are? I mean, really… is that how I spend my time… just tracking you?”

You can see Bill Gates’ actual reaction to the question that was edited out in the viral video clip, in this promotional video clip by The Rest Is Politics.

Recommended : Was WEF Founder Klaus Schwab Just Hospitalised?!

Fact #4 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | CybersecurityTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did WEF order governments to declare Bird Flu Martial Law?!

Did the WEF just order world governments to declare martial law due to an imminent bird flu pandemic?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : WEF Orders Governments To Declare Bird Flu Martial Law!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claims that the WEF (World Economic Forum) just ordered world governments to declare martial law due to an imminent bird flu pandemic!

Here is an excerpt of that long and (intentionally???) confusing article. Feel free to skip to the next section for the facts!

WEF Orders Govt’s To Declare Martial Law Due to ‘Imminent Bird Flu Pandemic’ About To Sweep Globe

Recommended : Did WEF Pass Law To Criminalise Criticism Of mRNA?!

 

Truth : WEF Did Not Order Governments To Declare Bird Flu Martial Law!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : WEF Did Not Order Any Bird Flu Martial Law

Let me start by pointing out that the WEF (World Economic Forum) did not order any government to declare martial law over bird flu.

If that actually happened, it would have been reported by the media worldwide, and criticised by people on social media. Yet, none of that occurred, because the WEF never made such a declaration.

Unsurprisingly, The People’s Voice article provided no evidence to back up its ridiculous claim.

Fact #2 : WEF Cannot Order Governments To Do Anything

I should also point out that the World Economic Forum (WEF) cannot order any country to implement anything, much less martial law. It is merely an international non-governmental organisation (NGO) that focuses on public-private sector collaboration.

The WEF has no power over governments, beyond its lobbying and influencing efforts. The WEF may be an influential lobbying organisation, but it cannot order governments to do anything.

Fact #3 : WEF Does Not Have Scientists

Again, the WEF is an NGO that promotes public-private collaborations. It doesn’t actually have scientists conducting research on bird flu, or other diseases.

To be clear – Mandy Cohen is the Director of the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), and does not work for the WEF. Neither is John Fulton – a pharmaceutical industry consultant for vaccines, a scientist working for the WEF.

Unsurprisingly, The People’s Voice article provided no evidence to back up its claim that WEF scientists said that “the upcoming bird flu pandemic will kill at least 50% of those it infects“.

Recommended : Did EU Legalise Child Porn As WEF Pedophilia Agenda?!

Fact #4 : There Is No Need To Declare Martial Law

The term “martial law” appears to used to trigger outrage, and encourage people into sharing this piece of misinformation.

The truth is – even if there is a new pandemic, there is no need for any country to declare martial law. As the COVID-19 pandemic has demonstrated, countries have existing public health laws to initiate lockdowns or quarantines.

Martial law is only needed if there is a serious threat of violence that the police cannot handle. While bird flu viruses may be lethal, they cannot pick up guns and threaten people with violence. So what’s the point of declaring martial law?

Fact #5 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | HealthTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Was Kate Middleton murdered + replaced with body double?!

Was Kate Middleton murdered and replaced with a body double?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Kate Middleton Was Murdered + Replaced With Body Double!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed that Kate Middleton was murdered and replaced with a body double!

Here is an excerpt of the extremely long and (intentionally?) confusing article…

Royal Insider: Kate Middleton Was Sacrificed and Replaced With Body Double

Recommended : Is Kate Middleton Planning To Retire From Royal Duties?!

 

Truth : Kate Middleton Was Not Murdered + Replaced With Body Double!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : Kate Middleton Was Not Murdered

Let me start by pointing out that Kate Middleton has not been murdered and replaced with a body double for PR purposes.

If Kate Middleton actually died, it would merely be a matter of time because it has to be made public. For one thing – her children would have know that she died, and would not have kept quiet.

No matter how long the Royal Family can pretend, it would have gotten out eventually, and there would have been a major uproar.

More importantly – there is simply no reason to keep quiet about her death. What purpose would it serve to get a body double to masquerade as Kate Middleton if she actually died??? How does covering up her death serve any nefarious Illuminati or Luciferian purpose???

Fact #2 : The People’s Voice Provided No Evidence

Not surprisingly, The People’s Voice article never actually provided any evidence that Kate Middleton was murdered, and replaced with a body double.

It also never provided any evidence that Christine Fitzgerald, or two palace aides, ever said that Kate Middleton was sacrificed in some kind of bloody ritual, and replaced with a body double.

Fact #3 : Kate Middleton Was Seen Alive + Well

The claim that Kate Middleton was murdered is also ludicrous, as she has been spotted in public at least TWICE, even if you ignore the TMZ video.

On 4 March (more than a week ago!), paparazzi took photos of Kate Middleton, the Princess of Wales, sitting in a vehicle being driven by her mother, Carol, near Windsor Castle.

Recommended : Is WEF Planning Cyber Attack To Disrupt 2024 Election?!

On 11 March – 3 days ago, she was seen leaving in a car with Prince William, just hours after she apologised for digitally editing her Mother’s Day photo.

These two photos clearly show that Kate Middleton is alive and well enough to go out without medical staff present. They suggest that Kensington Palace was telling the truth when it stated that the Princess of Wales was recovering well.

On top of that, Kate Middleton herself posted a photo taken by Prince William for Mother’s Day:

Fact #4 : Royal Family Didn’t Share Those Photos

The People’s Voice article claimed that the “Royals have now shared a total of four… faked photos“. That’s simply not true.

With the exception of the infamous Mother’s Day photo taken by Prince William, and purportedly edited by Princess Catherine, the Royal Family never posted or shared the other two photos, or the TMZ video.

They were all taken and posted by the media, and never shared by the House of Windsor, Buckingham Palace, or Kensington Palace.

Fact #5 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | Law + CrimeTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Was Clinton pedophile + cannibal club in Haiti just exposed?!

Was the secret Clinton pedophile and cannibal club in Haiti just exposed by locals?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Clinton Pedophile + Cannibal Club In Haiti Was Just Exposed!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed or suggested that the Trudeau administration planning to ban Christianity in Canada!

Trudeau Regime to BAN Christianity in Canada Under Radical New ‘Hate Speech’ Laws

Recommended : Is Hillary Clinton Under Investigation For Child Sex Trafficking?!

 

Truth : There Is No Clinton Pedophile + Cannibal Club In Haiti!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : There Is No Clinton Pedophile + Cannibal Club In Haiti!

Let me start by pointing out that there is no Clinton pedophile and cannibal club in Haiti. The idea is so ludicrous, it’s amazing there are people who actually believe it.

If Bill and Hillary Clinton actually run a pedophile and cannibal club in Haiti, it would have been reported by right-wing media outlets and websites, if not the mainstream media. And what about international media? Even if the major media outlets refuse to report on it, it would have been covered by the Chinese and Russian media.

Yet not even Fox News or OAN in the US, or Xinhua or CGTN from China, or Russia’s RT or Sputnik, ever reported that Bill and Hillary Clinton has a pedophile and cannibal club in Haiti! That’s because there is simply no truth to these ridiculous claims.

Fact #2 : The People’s Voice Provided No Evidence

Not surprisingly, The People’s Voice article never actually provided any evidence that Bill and Hillary Clinton ever had a pedophile and cannibal club in Haiti.

Instead, it posted a screenshot of a Toronto Star news report about UN peacekeepers running a child sex ring in Haiti, and photos of Bill Maher, Conan O’Brien, and Susan Sarandon wearing ‘Haiti Is Great Already‘ t-shirts.

The 2007 Haiti sexual abuse scandal had nothing to do with the Clintons, and involved 114 members of the Sri Lankan Army who were in Haiti on a peacekeeping mission.

The ‘Haiti Is Great Again‘ t-shirts have nothing to do with Bill or Hillary Clinton either. In fact, it was Donald Trump who inspired it when he called Haiti a “shithole country“. In response, Conan O’Brien started sellingHaiti Is Great Again‘ t-shirts, with the proceeds going to two charities that help Haiti and the Haitian people.

To be clear – neither the child sex scandal, nor the t-shirts, have anything to do with the Clintons.

Recommended : Did Michelle Obama Rape Child When She Was A Man?!

Fact #3 : Dr Ariel Henry Screenshot Is Fake

The cover image used by The People’s Voice article and video has a screenshot which purportedly shows the acting Prime Minister and acting President of Haiti, Dr. Ariel Henry, posting on X (formerly Twitter) that:

The Clintons are evil incarnate – they are eating our children!

That is most definitely a fake screenshot, because there is no such post on X by Dr. Ariel Henry. On top of that, his account has a grey checkmark, and not a blue checkmark. In addition, he posts his messages in French, not English.

If Dr. Ariel Henry actually called Bill and Hillary Clinton “evil incarnate”, and claimed that they are literally eating children, it would have been reported by the worldwide media. But of course, that didn’t happen, because he never posted it!

Yet again, and unsurprisingly, The People’s Voice article provided no evidence that such a post ever existed!

Recommended : Is Justin Trudeau Facing Child Rape Charges?!

Fact #4 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | Law + CrimeTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Proven : Why Brigitte Macron Is Not Jean-Michel Trogneux!

Was Brigitte Macron really born a man called Jean-Michel Trogneux?! Take a look at the viral claims, and find out what the facts really are!

 

Claim : Brigitte Macron Was A Man Called Jean-Michel Trogneux!

Some people are claiming that French First Lady Brigitte Macron is a transgender woman who was born a man called Jean-Michel Trogneux!

These rumours started with the release of a so-called “three-year investigation” by a small, far-right publication called Faits et Documents (Facts and Documents) in September 2021. However, it only went viral, when two women – Amandine Roy and Natacha Rey, made those claims in a YouTube video in December 2021.

These claims were revived in March 2024, by American conservative commentator Candace Owens on her Daily Wire show.

Candace Owens : Stop everything and watch this! Not a joke or an exaggeration to say that barring political assassinations, this is likely the biggest scandal that has ever happened in politics in human history.

I looked into this expecting it to be an insane conspiracy theory and it is anything but. It took 3 years of research for the journalists to unpack this series. It would take 3 seconds for Macron to dispel these rumors and yet they seem unable to. The implications are WILD.

Candace OwensThis episode is blowing up so I just want to say—After looking into this, I would stake my entire professional reputation on the fact that Brigitte Macron is in fact a man. Any journalist or publication that is trying to dismiss this plausibility is immediately identifiable as establishment.

I have never seen anything like this in my life. The implications here are terrifying. I do not intend to let up on this story and I am calling on other journalists to look into this explosive story and report accordingly.

It then went viral again, with many right-wing conservatives and conspiracy theorists repeating them, or sharing her video.

Recommended : Was French First Lady Brigitte Macron Born A Man?!

 

Proven : Why Brigitte Macron Is Not Jean-Michel Trogneux!

This is yet another example of fake news created or promoted by conspiracy theorists, and here are the reasons why, with the help of Nicolas Faure and Jonathan Moadab!

French journalist Jonathan Moadab started his own investigation in 2021, when those rumours first went viral. At first, he believed that Brigitte could really be Jean-Michel, but he soon found out that they are two different people from the same family!

Fact #1 : Brigitte Trogneux’s Birth Was Announced In Newspaper!

Let me start by pointing out that after Brigitte Marie-Claude Trogneux was born on 13 April 1953, her family announced it in the local newspaper:

SOCIAL NOTEBOOK

Anne-Marie, Jean-Claude, Mary-vonne, Monique and Jean-Michel TROGNEUX have the great joy of announcing the birth of their little sister Brigitte. Amiens, 1, rue Delambre.

CARNET MONDAIN

Anne-Marie, Jean-Claude, Maryvonne, Monique et Jean-Michel TROGNEUX ont la grande joie de vous annoncer la naissance de leur petite sœur Brigitte. Amiens, 1, rue Delambre.

The newspaper announcement specifically stated that her name was indeed, Brigitte at birth, and that she was born a female. You will also note that it mentioned her brother – Jean-Michel.

The carnival should have stopped for anyone who bothered to dig a bit deeper into this story, but no… this photo must be fake, or the Trogneuxs or Macrons must have used a time machine to go back to 1953 and pay for that fake announcement to be printed!

Recommended : Is Justin Trudeau planning to BAN Christianity in Canada?!

Fact #2 : Jean-Michel Trogneux Was Born Earlier + Still Alive!

In January 2022, Jonathan Moadab obtained an extract from Jean-Michel’s official birth certificate, showing that he was born as a male, at 4 o’clock on 11 February 1945. That’s 8 years before his sister, Brigitte Trogneux!

In addition, he found that Jean-Michel Trogneux was listed on the French electoral roll in 2022, which confirms that he still exists as a separate person from Brigitte Macron (née Trogneux).

But of course, these can be faked, right? The Illuminati and the New World Order can make short work of such documents, no?

Fact #3 : Jean-Michel Trogneux Married After Brigitte!

The supplementary update in the birth certificate extract also stated that Jean-Michel Henri Trogneux married and subsequently divorced Véronique Christine Dominique in 1980 and 1987 respectively.

Jean-Michel, therefore, cannot possibly be Brigitte Trogneux since his sister married her first husband, André-Louis Auzière, on 22 June 1974 – more than 5 years earlier!

Recommended : Is Kate Middleton Planning To Retire From Royal Duties?!

Fact #4 : Brigitte Trogneux Witnessed Her Brother’s Wedding!

On top of that, Moadab obtained a copy of this administrative document, which appears to show that Brigitte attended her brother’s wedding to Véronique Christine Dominique!

Could both Jean-Michel and Brigitte Trogneux have attended the wedding as the same person at the same time? That would be quite the miracle!

Fact #5 : Jean-Michel Trogneux Did Not Disappear!

The conspiracy theory claims that Jean-Michel Henri Trogneux disappeared in the 1980s. That’s not true. While Jean-Michel Trogneux is a very private person, he was actually seen on television with French President Emmanuel Macron!

Jonathan Moadab asked two different friends of Jean-Michel Trogneux, who never met each other, to confirm that that man in the video was Jean-Michel Trogneux. Both persons “vigorously stated that Jean-Michel Trogneux existed, and that he was the man in those images“.

Finally, Jonathan Moadab went to Jean-Michel Trogneux’s house, and rang his doorbell. Naturally, Jean-Michel was not happy to see him, and asked him to leave. But he actually met the man himself, and confirmed that he does indeed exist.

Recommended : Did Palace Aide Admit Kate Middleton Was In Medical Coma?!

Fact #6 : Jean-Michel + Brigitte Won Their Libel Lawsuit!

In February 2022, Jean-Michel Henri Trogneux joined his sister Brigitte Macron, and her three children, in filing a libel lawsuit against the two women who made those transgender claims. They also also filed a (criminal) complaint for libel.

Obviously, it would not be possible for Jean-Michel to jointly file the lawsuit with Brigitte Macron, if they are one and the same person!

On Tuesday, 14 February 2023, the judicial court in Lisieux convicted the two women of libel, and fined them €2,000 each. Those fines were later reduced on appeal, but they both remain convicted of libel.

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | PoliticsTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Is Justin Trudeau planning to BAN Christianity in Canada?!

Is the Trudeau administration planning to BAN Christianity in Canada?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Justin Trudeau Plans To BAN Christianity In Canada!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed or suggested that the Trudeau administration planning to ban Christianity in Canada!

Trudeau Regime to BAN Christianity in Canada Under Radical New ‘Hate Speech’ Laws

Recommended : Is Bill Gates recruiting 2M Indians to control Internet using AI?!

 

Truth : Justin Trudeau Is Not Planning To Ban Christianity In Canada!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : Bill C-367 Has Nothing To Do With Trudeau

Let me start by pointing out that Bill C-367 has nothing to do with the Trudeau government, or the Liberal Party of Canada.

C-367 is a private member’s bill called An Act to amend the Criminal Code (promotion of hatred or antisemitism). You can read it in full here, and keep track of it here.

It was tabled at the Canadian Parliament on 28 November 2023, by Yves-François Blanchet, the leader of Bloc Québécois (BQ) – a different Canadian political party that has nothing to do with the Trudeau government.

So why would anyone claim that it is the Trudeau government that is trying to use C-367 to ban Christianity???

Fact #2 : Bill C-367 Targets Hate Speech

The People’s Voice article claimed or suggested that Bill C-367 will make it “illegal for any person to quote the Bible on Canadian soil“. That’s not true.

According to Bloc Québécois spokeswoman Joanie Riopel, Bill C-367 would “remove religious exemptions for the crimes of public incitement of hate, and wilful promotion of hatred and anti-Semitism“.

She said that Blanchet introduced the bill after an imam called on God to “exterminate” the “enemies of the people of Gaza”, while leading a prayer at a pro-Palestinian demonstration in Montreal in October 2023.

The bill provides for the removal of paragraphs … of the Canadian Criminal Code, which allow anyone to hide under the cloak of religion in the context of public incitement to hatred.

To be clear – Bill C-367 was introduced because of what a Muslim imam said, and does not ban people from quoting the Bible. It only targets people using religion in their hate speech.

Christians (and people of other religions) can still say anything they want, even if Bill C-367 is passed, as long as they do not incite hatred. Christians need not fear it, unless they actually believe it is a Christian tenet to incite hatred???

Recommended : Did Bill Gates Say India’s Digital ID Must Be Mandatory In US?!

Fact #3 : Bill C-367 Does Not Even Mention Christianity

To be clear – Bill C-367 does not mention Christianity or any religion. It only seeks to repeal two paragraphs in the Criminal Code of Canada (archive) in reference to the “public incitement of hatred“, “wilful promotion of hatred“, and “wilful promotion of antisemitism“:

Paragraph 319(3)(b):

(3) No person shall be convicted of an offence under subsection (2)

(b) if, in good faith, the person expressed or attempted to establish by an argument an opinion on a religious subject or an opinion based on a belief in a religious text;

Paragraph 319(3.1)(b):

(3.1) No person shall be convicted of an offence under subsection (2.1)

(b) if, in good faith, they expressed or attempted to establish by an argument an opinion on a religious subject or an opinion based on a belief in a religious text;

In other words – Bill C-367 simply wants to remove protection for people using their religious beliefs to wilfully incite and promote hatred and/or anti-semitism.

Only people who believe that they should have the right to incite hatred and/or anti-semitism using their religious beliefs will need to worry about Bill C-367.

Fact #4 : Bill C-367 Has Minimal Effect On Religious Expression

If passed, Bill C-367 will, no doubt, limit religious people from inciting and promoting hate. However, it will have “minimal effect on religious expression”.

According to Richard Moon, a law professor art the University of Windsor, the proposed amendments would have minimal effect on religious expression since they would only apply to hate speech.

Moon explained that someone who calls the LGBTQ lifestyle “sinful”, for example, would not meet the legal threshold for incitement or promotion of hatred… unless they actually advocate for the extermination of certain groups, or mischaracterise them in a way that could lead to ostracisation.

It’s not going to shut down general Christian speech. We’re talking about really extreme speech.

In other words, Bill C-367 probably won’t even prevent The People’s Voice from continuing to post articles claiming that Pope Francis ordered Christian to pray to Satan!

Recommended : Did Pope Francis Order Christians To Pray To Satan?!

Fact #5 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | Law + CrimeTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Justin Bieber said Jay-Z rapes + murders kids in Satanic rituals?!

Did Justin Bieber say that Jay-Z rapes and murders children in Satanic rituals?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Justin Bieber Said Jay-Z Rapes + Murders Kids In Satanic Rituals!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed or suggested that Justin Bieber told his church congregation that Jay-Z rapes and murders children in Satanic rituals!

Justin Bieber: ‘Jay-Z Rapes and Murders Children in Satanic Rituals’

Recommended : Is Taylor Swift Performing Satanic Rituals At Eras Tour?!

 

Truth : Justin Bieber Did Not Say Jay-Z Rapes + Murders Kids In Satanic Rituals!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : No Evidence Justin Bieber Ever Said That

The People’s Voice claimed that Justin Bieber told his church congregation on February 28 that Jay-Z rapes and murders children in occult Satanic rituals.

However, a quick check showed that The People’s Voice is the only source for this shocking claim. This is surprising since celebrity blogs and mainstream media outlets have, and certainly would have, reported on such controversial claims… if Justin Bieber he actually made them.

Yet, no one else has apparently seen or heard Justin Bieber claim that Jay-Z and his close associates rape and murder children in occult Satanic rituals!

Unfortunately, but perhaps not surprisingly, The People’s Voice article provided no evidence to back up its “fact checked” claims.

Fact #2 : Jay-Z Never Called Satanism The Real American Religion

The People’s Voice article claimed or suggested that Jay-Z said that “Satanism is the real American religion”. There is no evidence Jay-Z ever said that. If he actually said that, it would have been covered widely by celebrity blogs and even the mainstream media.

Yet, there is no legitimate news coverage of Jay-Z ever calling Satanism the “real American religion”, and The People’s Voice article provided no evidence to back up its claim.

Recommended : Did Michelle Obama Rape Child When She Was A Man?!

Fact #3 : Jay-Z Did Not Wear That Sweatshirt In D.O.A. Video

The People’s Voice article claimed that Jay-Z wore the “Luciferian moral code” of “Do What Thou Wilt” across chest in his D.O.A. video. That’s easily disproven.

Anyone who watched Jay-Z’s D.O.A. (Death Of Auto-Tune) music video can clearly see he never wore any sweatshirt with the words “Do What Thou Wilt“. He only wore a plain black t-shirt, and a black leather jacket.

Jay-Z actually wore that “Do What Thou Wilt” hoodie / sweatshirt in the making-of video for “Run This Town“. If The People’s Voice cannot even get this right… you have to wonder – what else did they get wrong?

Incidentally, there are tons of such “Do What Thou Wilt” hoodies available on Amazon – here, here, here, and here. Do people buy them as a statement of their beliefs, or just because they look pretty neat? Who knows?

Fact #4 : Do What Thou Wilt Refers To “True Will”

The central axiom of Thelema – “Do what thou wilt shall be the whole of the Law” refers to the pursuit of one’s true path – the “True Will”, which is essentially one’s “calling” or “purpose” in life, and not the ordinary wants and desires of the ego.

Fact #5 : Thelema Is Not Satanism

Thelema is a new religious movement founded by English mystic and occultist, Aleister Crowley. It is not Satanism, because it’s not based on Christianity, and has no concept of Satan or the Devil.

Recommended : Did Ice Spice Show Satanic Cross + Gestures At Super Bowl?!

Fact #6 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | CelebrityTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did Mel Gibson Say Elites Will Die To Make Way For Antichrist?!

Did Mel Gibson say the global elites like King Charles and Kate Middleton are being killed to make way for the Antichrist, Prince William?!

Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Mel Gibson Said Elites Will Die To Make Way For Antichrist!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed or suggested that Mel Gibson said that the elites are dying or being sacrificed to make way for the Antichrist, who is purportedly Prince William!

Mel Gibson: Global Elites Will Keep Dying To Make Way For The Antichrist

Recommended : Did Mel Gibson Call Prince William The Antichrist?!

 

Claim : Mel Gibson Did Not Say Elites Will Die To Make Way For Antichrist!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : No Evidence Elites Are Dying To Make Way For Antichrist

This article by The People’s Voice appears to be linked to an earlier article, which claimed that Mel Gibson told his staff and associates that Prince William is the Antichrist, and the future king of the New World Order’s one world government.

However, a quick check showed that it is the only source for this claim of elites dying to make way for the Antichrist attributed to Mel Gibson. This is surprising since celebrity blogs and mainstream media outlets have, and certainly would have, reported on such controversial claims… if he actually made them.

Yet, no one else has apparently seen or heard Mel Gibson claim that elites are dying or being sacrificed to make way for the Antichrist! There is also no evidence Mel Gibson ever met Prince William twice, never mind actually seeing demonic entities trailing behind him.

Unfortunately, but perhaps not surprisingly, The People’s Voice article provided no evidence to back up its “fact checked” claims.

Fact #2 : Kate Middleton Isn’t Dying Or Missing

The People’s Voice article claimed that Kate Middleton hasn’t been seen in public, or heard from, since 25 December, suggesting that she “may never return”, or “she will be a different fallen angel in the same body”.

Never mind it offered no evidence Kate Middleton was being killed or sacrificed to make Prince William the Antichrist… Kate Middleton was actually seen in public!

On 4 March 2024, paparazzi spotted Kate Middleton, the Princess of Wales, sitting in a vehicle being driven by her mother, Carol, near Windsor Castle. So she most definitely has not been sacrificed to make Prince William the Antichrist…

Recommended : Did Ice Spice Show Satanic Cross + Gestures At Super Bowl?!

Fact #3 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | CelebrityTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Is Taylor Swift Performing Satanic Rituals At Eras Tour?!

Is Taylor Swift performing three different Satanic rituals at her Eras Tour concerts?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Taylor Swift Is Performing Satanic Rituals At Era Tour!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed or suggested that an entertainment industry insider has revealed that Taylor Swift is performing Satanic rituals at her Eras Tour concerts!

Industry Insider Reveals Taylor Swift Is Performing ‘Satanic’ Rituals At Eras Tour Concerts

Recommended : Did Taylor Swift Murder Fan In Illuminati Blood Ritual?!

 

Truth : Taylor Swift Is Not Performing Satanic Rituals At Era Tour!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : Shane Lynch Provided No Evidence

Let me start by pointing out that Shane Lynch, who was formerly a member of Boyzone, did indeed claim that Taylor Swift was performing “Satanic rituals” at her Eras Tour concerts.

I think when you’re looking at a lot of the artists out there, a lot of their stage shows are Satanic rituals live in front of 20,000 people without them realising and recognising. You’ll see a lot of hoods up and masks on and fire ceremonies.

Even down to Taylor Swift – one of the biggest artists in the world – you watch one of her shows and she has two or three different demonic rituals to do with the pentagrams on the ground, to do with all sorts of stuff on her stage. But to a lot of people it’s just art and that’s how people are seeing it, unfortunately.

However, Shane Lynch provided no evidence to back up his claims that Taylor Swift was performing two or three different “demonic rituals” at her Eras Tour concerts.

Wearing hoods or masks isn’t Satanic, neither are “fire ceremonies”, whatever those are. There is also no evidence of any pentagram on Taylor Swift’s Eras Tour stage at any venue.

Fact #2 : Devil’s Horns Are Not Satanic

The People’s Voice article called “the sign of the horns” a Satanic symbol. That’s not true.

The hand gesture that Taylor Swift flashed (and so did Ice Spice at the Super Bowl) is also referred to as “devil’s horns”. However, it is not demonic or Satanic. In fact, several cultures use it to ward off evil spirits!

It was popularised by Ronnie James Dio of the heavy metal band, Heaven & Hell and the rock band Black Sabbath, who copied it from his Italian grandmother who often used it. In the Italian culture, the sign of the horns is a protective gesture like the pentagram. Called el corna, it is used traditionally to ward off the “evil eye” (mallocio).

It’s not the devil’s sign like we’re here with the devil. … It’s to ward off the Evil Eye or to give the Evil Eye, depending on which way you do it. So it’s a bit like “knocking on wood.”

The sign of the horns is also used by Hindus and Buddhists. The hand gesture is called “Karana Mudrā“, and is used to “expel demons” and remove “sickness or negative thoughts“. So the showing the sign of the horns is actually the OPPOSITE of worshipping Satan or evil spirits.

In modern times, the devil’s horns / sign of the horns has become a common rock ‘n’ roll gesture, and a mainstream way of saying, “Hell, yeah!“, or “Rock on!

Recommended : Did Ice Spice Show Satanic Cross + Gestures At Super Bowl?!

Fact #3 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | EntertainmentTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Are Arrest Warrants Being Issued For WEF Global Leaders?!

Are arrest warrants being issued for WEF Young Global Leaders like Justin Trudeau?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Arrest Warrants Being Issued For WEF Young Global Leaders!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed or suggested that arrest warrants are being issued for WEF Young Global Leaders like Justin Trudeau!

Trudeau Panics As Arrest Warrants Issued Against WEF Young Global Leaders

Recommended : WEF ordered electors to not certify Trump’s 2024 election win?!

 

No Evidence Arrest Warrants Were Issued For WEF Young Global Leaders!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : Young Global Leaders Is Separate NGO

Let me start by pointing out that The Forum of Young Global Leaders (YGL) is a separate, non-profit organisation run by the World Economic Forum (WEF), but under the supervision of the Swiss government.

Young Global Leaders must be younger than 38 years old at the time of acceptance, and highly accomplished in their fields. Once selected, they serve six-year terms.

Canadian Prime Minister Justin Trudeau, and former New Zealand Prime Minister Jacinda Ardern are former Young Global Leaders. In fact, they are not even listed in the YGL alumni network!

Fact #2 : No Evidence Arrest Warrants Were Issued For YGLs

Approximately 100 Young Global Leaders are selected each year, and there are currently over 1,400 YGL members and alumni members.

However, there is no evidence that arrest warrants were issued against current or former Young Global Leaders for “crimes against humanity”.

If even a single arrest warrant was issued against any Young Global Leader for “crimes against humanity”, it would have gone viral, and reported globally.

Yet, there was no coverage by the mainstream media, and no social media outrage? Heck, even right-wing websites did not so much as squeak about arrest warrants being issued for Young Global Leaders???

That’s because that never happened. The People’s Voice article, unsurprisingly, offered no evidence to back up its “fact checked” claim.

Recommended : Biden hired Bill Gates to flood Internet with AI censorship bots?!

Fact #3 : Hussain Najadi Was Not WEF Co-Founder

Pascal Najadi often claims that his father – Hussain Najadi, was a co-founder of the World Economic Forum (WEF), together with Klaus Schwab.

However, Hussain Najadi has never claimed to be a co-founder of the WEF. In fact, his own autobiography – The Sea and the Hills, only stated that he had been “invited [by Schwab] to attend the Davos Economic Symposium“.

Fact #4 : Justin Trudeau Screenshot Is Fake

The cover image used by The People’s Voice article and video features a screenshot which purportedly shows the Justin Trudeau posting on X (formerly Twitter) that:

Independent media is the enemy – mass censorship is our weapon!

That is most definitely a fake screenshot, because there was no such post on X (formerly Twitter) by Justin Trudeau. On top of that, Justin Trudeau’s Twitter account has a grey checkmark, not a blue checkmark.

And it’s a really silly creation too – why would Justin Trudeau publicly reveal his evil, dastardly plans to take over the world like Pinky and the Brain???

Unfortunately, we will never know because The People’s Voice article never explained WHY, or provided any evidence that such a post ever existed!

Recommended : Did EU Legalise Child Porn As WEF Pedophilia Agenda?!

Fact #5 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | PoliticsTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Does UN Document Show New World Order Goals For 2030?!

Does a viral UN document show its secret New World Order mission goals for 2030?! Take a look at the document, and find out what the facts really are!

 

Claim : UN Document Shows New World Order Goals For 2030!

People are sharing a photo of a UN (United Nations) document which allegedly shows its secret New World Order mission goals for 2030!

Andrew Bridgen MP :The UN, WHO and WEF are all working to the same goals and I don’t like them and I don’t think my constituents will either, which is probably why they are not getting much publicity in the legacy media.

Recommended : Did EU Legalise Child Porn As WEF Pedophilia Agenda?!

 

Truth : UN Document Of New World Order Goals For 2030 Is Fake!

This is yet another example of fake news circulating on social media platforms like Facebook, and X (formerly Twitter), and here are the reasons why…

Fact #1 : Photo Does Not Show Any UN Document

Let me start by simply pointing out that the photo does not show any legitimate UN document. It appears to be a photo taken using a smartphone – you can actually see the shadow of the smartphone!

The so-called UN document appears to be nothing more than a piece of paper printed on a monochrome printer, with a list of common New World Order conspiracy tropes:

NEW WORLD ORDER
UN Agenda 21/2030 Mission Goals

The list is so cheesy and poorly designed and formatted, it’s amazing that anyone would actually believe it’s a genuine UN document.

Needless to say – there is no such UN document, and none of those people who shared that photo ever provided any evidence to back it up.

A UN spokesperson also confirmed in September 2020 that that was “not a genuine UN document“.

Fact #2 : Fake UN Document Is Old

This fake UN document is old, having circulated since 2005. In fact, it appears that a conspiracy website first posted it on 29 September 2005, in an article called “Inside the secretive Bilderberg Group” (archive).

Even though this list is over 18.5 years old, it doesn’t seem to have come true. In fact, it looks like the evil elites have less than 7 years to accomplish all of their dastardly plans!

Recommended : Did France Pass “Article Pfizer” Law To Ban mRNA Criticism?!

Fact #3 : UN Agenda 21 Was A Non-Binding Resolution

UN Agenda 21 was a non-binding resolution that was adopted at the 1992 UN Conference on Environment and Development in Rio de Janeiro.

The resolution called for nations to take a holistic approach to social, economic, and environmental changers. It also proposed potential solutions for global problems, and called for disenfranchised groups to be empowered.

Not only are UN Agenda 21 goals highly commendable, they are non-binding. That means – countries are not required to actually comply with those goals. They are aspirational, not obligatory.

In addition, none of its goals were listed in the fake UN document.

Fact #3 : 2030 UN Agenda Isn’t Legally Binding

The 2030 date in the title of the fake UN Document is likely just a coincidence (since the list first appeared in 2005). However, some fact checkers believe it may be referencing the 2030 UN Agenda for Sustainable Development.

It is possible that some people may be recirculating this old fake UN document from 2021-2024 in reference to that UN agenda. If so, they would be wrong again.

Adopted in September 2015, the 2030 UN Agenda for Sustainable Development is a list of non-binding economic and social goals, which include ending all poverty and world hunger, as well as achieving global gender equality.

Just like Agenda 21, the 2030 UN Agenda isn’t legally binding, and are aspirational, not obligatory. None of its goals are listed in the fake UN document either.

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | PoliticsTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did Mel Gibson Call Prince William The Antichrist?!

Did Mel Gibson call Prince William the Antichrist, and the future king of the NWO’s one world government?!

Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Mel Gibson Called Prince William The Antichrist!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claims that Mel Gibson just told staff and associates that Prince William is the Antichrist, and the future future king of the one-world government ushered in by the New World Order!

Here is an excerpt of the long and (intentionally?) rambling article. Feel free to skip to the next section for the facts!

Mel Gibson: ‘Prince William Is the Antichrist’

Recommended : Was King Charles Just Exposed For Raping Children?!

 

No Evidence Mel Gibson Called Prince William The Antichrist!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : No Evidence Mel Gibson Called Prince William The Antichrist

The People’s Voice article claimed that Mel Gibson told his staff and associates that Prince William is the Antichrist, and the future king of the New World Order’s one world government.

However, a quick check showed that it is the only source for this Prince William is the Antichrist quote attributed to Mel Gibson, which is surprising since celebrity blogs and mainstream media outlets have, and certainly would have, reported on such controversial claims… if he actually made them.

Yet, no one else has apparently seen Mel Gibson call Prince William the Antichrist. In fact, I can find any evidence Mel Gibson ever commented on Prince William! There is also no evidence Mel Gibson ever met Prince William either.

Unfortunately, but perhaps not surprisingly, The People’s Voice article provided no evidence to back up its “fact checked” claims.

Fact #2 : Princess Diana Died In A Car Crash

The People’s Voice article claimed that Princess Diana was sacrificed in an Illuminati blood ritual.

That is easily disproven – Princess Diana and her partner, Dodi Fayed, died from injuries sustained in a fatal car crash in Paris, France.

The many photographers who were following their car, witnessed the crash. Some rushed to help the victims, while others took photographs. Needless to say – no one ever claimed to have witnessed Princess Diana being sacrificed in an Illuminati blood ritual.

Yet again, The People’s Voice article provided no evidence that Princess Diana was sacrificed in an Illuminati blood ritual.

Recommended : Did Taylor Swift Murder Fan In Illuminati Blood Ritual?!

Fact #3 : Lethal Weapon 5 Has Not Been Confirmed

The People’s Voice article claimed that Mel Gibson is preparing to direct Lethal Weapon 5 in Los Angeles.

Well, Mel Gibson has been “preparing” to do that for years now. As of 19 February 2024, there is still no evidence that Lethal Weapon 5 has actually been “green-lit” for production this year.

In November 2021, Gibson revealed in a London interview that he was “in talks” to helm and direct Lethal Weapon 5, to honour his friend and the director of its previous films – Richard Donner, who passed away in July 2021.

Then in 2022, Mel Gibson expressed confidence in a Screenrant interview that Lethal Weapon 5 could arrive in 2023. However, that never happened.

Finally, Daniel RPK – a “semi-reliable industry insider” suggested that in December 2023, that Lethal Weapon 5 was in the works, with shooting expected to start in 2024, with Mel Gibson directing and reprising his role of Martin Riggs. He also suggested that Danny Glover will return as Roger Murtaugh.

That said – no one else – not Mel Gibson himself, Warner Bros or Danny Glover, have confirmed the rumour.

Fact #4 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | CelebrityTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did Taylor Swift Murder Fan In Illuminati Blood Ritual?!

Did Taylor Swift murder a fan, and drink his blood in a satanic blood ritual, in order to join the Illuminati?!

Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Did Taylor Swift Murder Fan In Illuminati Blood Ritual?!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claims that Taylor Swift murdered a fan, and drank his blood, in a satanic blood ritual in order to join the Illuminati!

Here is an excerpt from the long, and (intentionally?) rambling article. Feel free to skip to the next section for the facts!

Taylor Swift ‘Murdered a Fan’ In Satanic Blood Ritual To Join Illuminati, Insider Claims

Recommended : Was Brad Pitt Just Found Dead From Suicide?!

 

Truth : Taylor Swift Did Not Murder Fan In Illuminati Blood Ritual!

This is yet another example of FAKE NEWS created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : Taylor Swift Did Not Murder Anyone

Let me start by simply pointing out that there is no evidence Taylor Swift murdered anyone, neither fan or enemy, in order to join the Illuminati.

If there was even a whiff of such a crime, it would have been covered breathlessly by the media all over the world, and the many celebrity blogs. Yet, no legitimate media outlet or celebrity blog mentioned this juicy story?

The People’s Voice certainly offered no evidence to back up its “fact checked” claim. Perhaps it will at least lodge a police report and give them the evidence? I won’t hold my breath for that…

Fact #2 : That Photo Was Taken In October 2015

The People’s Voice article and video used a pixelated photo of Taylor Swift with a fan. Was this supposed to be the fan she was alleged to have murdered?

But we know that it can’t possibly be the child Taylor Swift was accused of murdering in 2009, because the photo was taken in October 2015 – some 6 years later!

If that was not the child that Taylor Swift allegedly murdered, then why did they use that photo?

Recommended : Was Oprah Just Exposed In Jeffrey Epstein Client List?!

Fact #3 : That Was A Little Girl, Not A Boy

On top of that – that photo does not show Taylor Swift with a little boy. That child is actually a 6 year-old girl called Taylor Rayburn.

Taylor Swift’s mother, Andrea Swift, noticed Taylor Rayburn at Taylor Swift’s concert in Atlanta, Georgia, and invited her to sit together during the show.

After the show, Andrea Swift invited Taylor Rayburn, who was suffering from a rare form of kidney cancer, to meet her daughter for a hug and photo op. Taylor Rayburn’s mother would later post the photos above on Facebook, with the caption:

Thank you Mrs. Andrea and Taylor Swift for making my child’s year! She needed this!

Taylor and her entourage were the sweetest and most humble people. She is just like you see on tv…I think we were all star struck!:)

This is a night she will always remember!! She left saying, ‘I can’t tell if this is a dream or for real!’ So amazing!

Isn’t it disgusting that some people would stoop so low as to use this little girl’s photo to create fake news???

Recommended : E. Jean Caroll Admits Lying To Help Biden Destroy Trump?!

Fact #4 : The People’s Voice Is Known For Publishing Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | CelebrityTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!