Tag Archives: False Flag

Was “Dead” Ukrainian Crisis Actor Caught Waking Up?!

Was a “dead” Ukrainian crisis actor caught waking up on TV, during a live video of civilian casualties?!

Take a look at the viral video, and find out what the facts really are!

Updated @ 2024-04-07 : Added new video
Originally published @ 2022-03-14

 

Claim : “Dead” Ukrainian Crisis Actor Caught Waking Up On TV!

People are sharing a video which they claimed is evidence of Ukrainian fake news.

It shows a reporter speaking, with rows of black body bags behind him – supposedly civilian casualties in the Russian invasion of Ukraine.

One of the “dead” Ukrainian crisis actor is seen fiddling with his body bag that was blowing in the wind, before a lady goes to help cover him up!

Ukraine live TV supposedly filming dead TV persons killed during the invasion. But during filming one of dead woke up. 🤣🤣🤣

What nonsense!!!

Recommended : Did Russia Arrest Rustam Azhiev For Moscow Attack?!

 

Truth : “Dead” Crisis Actor Was NOT Caught Waking Up On Ukrainian TV!

This is yet another example of anti-Ukrainian fake news, apparently created and distributed by pro-China activists.

Fact #1 : TV Broadcast Was In German

The video has the chyron, WIEN: DEMO GEGEN KLIMAPOLITIK, with one individual holding a sign that said “Aktuell Klimapolitik Nicht“.

Those are German words, not Ukrainian or Russian; and the reporter was speaking in German.

This is one of the reasons why I believe this to be a Chinese effort at misinformation, rather than Russian.

Russians would not waste their time with this video, because they know that most Europeans would be able to identify the German language even if they don’t understand it.

Fact #2 : oe24TV Is Austrian, Not Ukrainian

The video identifies the reporter as Marvin Bergauer of oe24TV – a TV channel that belongs to Österreich.

Österreich, which literally means Austria, is an Austrian newspaper that publishes in the German language.

Recommended : Did Putin Threaten To Release 9/11 Satellite Evidence?!

Fact #3 : Video Was About A Climate Change Protest

The video was actually about a climate change protest in Vienna, as these English translations will tell you :

  • WIEN: DEMO GEGEN KLIMAPOLITIK = Vienna: Demo against climate policy
  • Aktuell Klimapolitik Nicht = No to the current climate policy

The “dead bodies” were not crisis actors, but 49 protesters in body bags outside the Federal Chancellery in Vienna. This was what oe24 reporter, Marvin Bergauer, was saying in German :

No greenhouse gas and reduction targets in Austria for 400 days. That is the official title of this event here, this demonstration.

It was organised by Fridays For Future… Here you can also see this protest action, which is somewhat macabre. Forty-nine people are lying here on the ground to represent the climate deaths.

Fact #4 : Video Was Taken Before Russian Invasion Of Ukraine

This video was recorded on 4 February 2022 – 20 days before Russia invaded Ukraine.

You can confirm this in the official oe24TV broadcast page for this protest, as well as this tweet by the Fridays for Future group in Vienna.

Recommended : Germany Just Accused US Of Blowing Up Nord Stream 2?!

Fact #5 : Video Was Also Misused By COVID-19 Deniers

This video was also misused earlier by COVID-19 deniers who claimed that these are crisis actors in Germany who pretended to be dead COVID-19 patients.

They were sharing it as evidence that the COVID-19 pandemic was staged or planned, and that people did not actually die from it.

This video was already circulating in the West since 9 February 2022, so it would be really peculiar for Russian disinformation teams to reuse it.

This would suggest that the video is being used by Chinese disinformation efforts unfamiliar to its earlier circulation in the West.

Please help us fight fake news – SHARE this article, and SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | Military | Tech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did Insider Reveal WEF Global Famine False Flag Op?!

Did an insider just reveal that the WEF is planning a global famine false flag operation?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Insider Reveals WEF Global Famine False Flag Op!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed or suggested that an insider just revealed that the WEF is planning a global famine false flag operation!

WEF Insider Reveals The ‘New 9/11’ Will Be a ‘Global Famine’

Recommended : Did EU Legalise Child Porn As WEF Pedophilia Agenda?!

 

Truth : There Is No WEF Global Famine False Flag Op!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : It Was An EU Simulation

Let me start by pointing out that there was no WEF global famine false flag operation. In fact, it did not even involve the World Economic Forum (WEF)!

It was just a “war game”, in which European Union and government officials, food security experts, industry representatives and a few journalists simulated “what might happen, and help design policies aimed at prevention and response”.

Just because someone runs a war game on food security (like CNA in December 2015), it doesn’t mean they are planning to launch a false flag operation. It merely means they want to simulate the situation, so they can see what policies / decisions work, and what won’t.

Fact #2 : War Games Are Common

War games aren’t even extraordinary – governments, militaries, think tanks, and even corporations often run such simulations to simulate “worst case scenarios”, so they can create contingency and/or mitigation plans to deal with such “potential problems”.

In fact, the Peace Corps even created a Food Security Game for kids to learn how food insecurity affects populations in different ways!

Fact #3 : EU Global Famine War Game Was Publicly Reported

The People’s Voice article appears to suggest that a WEF insider revealed the dastardly plan to create a global famine. That’s utter nonsense – this global famine war game was publicly reported by Bloomberg, and was even reposted on Yahoo, and many other websites!

Unsurprisingly, The People’s Voice article offered no evidence to back up its “fact checked” claim that an insider revealed the WEF plan to launch a global famine false flag operation!

Recommended : Did America sign WEF treaty to ration meat, electricity + gas?!

Fact #4 : WEF Was Not Mentioned In Bloomberg Report

The People’s Voice article appears to be based on a Yahoo reposting of the Bloomberg report on the EU food security war-game.

If you read the Yahoo / Bloomberg article, you will see that the World Economic Forum (WEF) was not even mentioned once. Neither were Klaus Schwab or Bill Gates mentioned in that report.

So why would anyone tie the WEF, Klaus Schwab and Bill Gates to the EU global famine war-game? Is it possible that they were “name dropped” to trigger conspiracists, and go viral???

Fact #5 : WEF Screenshot Is Fake

The cover image used by The People’s Voice article and video has a screenshot which purportedly shows the World Economic Forum (WEF) posting on X (formerly Twitter) that:

The coming cyber attack will allow a New World Order to emerge.

That is most definitely a fake screenshot, because there is no such post on X by the World Economic Forum. And it’s a really silly creation too – why would the WEF reveal its nefarious cyber attack plan publicly?

Yet again, The People’s Voice article provided no evidence that such a post ever existed! In fact, it would not need some “WEF insider” to spill the beans when the WEF itself already publicly revealed its cyber attack plan!

Recommended : Is WEF Planning Cyber Attack To Disrupt 2024 Election?!

Fact #6 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | BusinessTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Is WEF Planning Cyber Attack To Disrupt 2024 Election?!

Is the WEF planning to launch a ‘false flag’ cyber attack to disrupt the 2024 US Presidential election?! Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : WEF Plans Cyber Attack To Disrupt 2024 Election!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed or suggested that the World Economic Forum (WEF) is planning to launch a ‘false flag’ cyber attack to disrupt the 2024 US Presidential election!

WEF Insider: Imminent ‘False Flag’ Cyber Attack Will Disrupt 2024 Election

Recommended : WEF ordered electors to not certify Trump’s 2024 election win?!

 

No Evidence WEF Plans Cyber Attack To Disrupt 2024 Election!

This is yet another example of fake news created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : No Evidence WEF Plans Cyber Attack To Disrupt 2024 Election!

Let me start by pointing out that there is no evidence of the World Economic Forum (WEF) plans to launch a cyber attack to disrupt the 2024 President election.

If a WEF insider did indeed reveal such a plan, it would have gone viral, and it would have been condemned by everyone from the left to the right. The FBI and US Department of Homeland Security would also have launched criminal investigations.

Yet, there was no such report by the mainstream media, and no social media outrage. Heck, even right-wing American websites did not so much as squeak about a juicy WEF plot to launch a cyber attack against the United States???

That’s because that never happened. The People’s Voice article, unsurprisingly, offered no evidence to back up its “fact checked” claim.

Fact #2 : Voters Don’t Use Ballot Tabulators

The People’s Voice article claimed that South Carolina primary voters were “reportedly unable to vote due to ballot tabulators being unable to connect to the internet [sic]”.

Well, I could find no report of South Carolina primary voters not being able to vote because ballot tabulators were unable to connect to the Internet. That’s probably because no voter ever uses ballot tabulators to cast their vote.

Ballot tabulators are machines used to scan and count ballots, and are never used by voters to cast their votes! So how would any ballot tabulator failure prevent voters from casting their votes?

Unsurprisingly, The People’s Voice article offered no evidence of such ballot tabulator failure, or that South Carolina voters were prevented from voting in its 2024 Presidential primary elections.

Recommended : Biden hired Bill Gates to flood Internet with AI censorship bots?!

Fact #3 : South Carolina Voting System Isn’t Connected To Internet

According to the South Carolina Election Commission, the South Carolina voting system is never connected to the Internet.

In fact, the ballot marking devices (BMD), ballot scanners, and computers used to tabulate the votes, are not even capable of being connected to the Internet!

Is the voting system connected to the Internet?

No, the voting system is never connected to the internet. Computers used to tabulate votes, BMDs, and ballot scanners used in South Carolina are not even capable of being connected to the Internet.

Needless to say, The People’s Voice article provided no evidence that ballot tabulators used in South Carolina were even capable of being connected to the Internet, never mind requiring it to work!

Fact #4 : WEF Screenshot Is Fake

The cover image used by The People’s Voice article and video has a screenshot which purportedly shows the World Economic Forum (WEF) posting on X (formerly Twitter) that:

The coming cyber attack will allow a New World Order to emerge.

That is most definitely a fake screenshot, because there is no such post on X by the World Economic Forum. And it’s a really silly creation too – why would the WEF reveal its nefarious cyber attack plan publicly?

Yet again, The People’s Voice article provided no evidence that such a post ever existed! In fact, it would not need some “WEF insider” to spill the beans when the WEF itself already publicly revealed its cyber attack plan!

Recommended : Did EU Legalise Child Porn As WEF Pedophilia Agenda?!

Fact #5 : The People’s Voice Is Known For Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | PoliticsTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Were Top UN Officials Found Guilty Of Oct 7 Attack On Israel?!

Were top UN officials found guilty of orchestrating the October 7 false flag attack on Israel?!

Take a look at the viral claim, and find out what the facts really are!

 

Claim : Top UN Officials Guilty Of October 7 Attack On Israel!

People are sharing an article (archive) by The People’s Voice (formerly NewsPunch), which claimed that top UN officials were found guilty of orchestrating the October 7 false flag attack on Israel!

Top UN Officials Found Guilty of Orchestrating Oct. 7 False Flag Attack in Israel

A bombshell new report has found that several top United Nations officials were instrumental in orchestrating the Hamas terror attack in Israel on October 7 last year.

On Friday, the U.S. State Department suspended funding to the United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) after evidence emerged the agency had been part of a secret plot to run a false flag op in Israel.

The UNRWA confessed that 12 of its officials had been involved in the false flag attack and confirmed that they have since been fired from the agency.

Recommended : Dr. Peter McCullough Has (Finally) Been Decertified!

 

Top UN Officials Were Not Found Guilty Of October 7 Attack On Israel!

This is yet another example of FAKE NEWS created / promoted by The People’s Voice, and here are the reasons why…

Fact #1 : Top UN Officials Were Not Implicated

Let me start by pointing out that the recent UNRWA controversy did not involve top UN officials, as alleged in The People’s Voice article.

On Friday, 26 January 2024, Israel claimed that 12 employees of the United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) were involved in the October 7 attack by Hamas.

Israel never implicated any top UN official, only 12 UNRWA staff members. As reported by CNN:

The head of Israel’s Military Intelligence Directorate, Maj. Gen. Aharon Haliva, met with senior US officials on Friday and gave them “specific names and which organizations they are affiliated with, whether Hamas or PIJ (Palestinian Islamic Jihad) or others, and what exactly they did on October 7,” the Israeli official said.

“We showed them that we had solid intelligence from difference sources.”

An Israeli official familiar with how the intelligence was gathered said it was taken from Hamas computers and documents confiscated during operations in Gaza, and from interrogations of detainees and alleged terrorists.

Israeli officials say some of the attackers who were killed or detained on October 7 had UNRWA IDs on them. CNN was not shown the IDs or other intelligence.

The People’s Voice article offered no evidence to back up its “fact checked” claims. Neither did it name the top UN officials that it alleged were found guilty of orchestrating the October 7 attack by Hamas on Israel.

Fact #2 : UNRWA Did Not Confess Its Officials Were Involved

The People’s Voice article claimed that UNRWA confessed that its officials were involved. That’s not true.

The head of UNRWA, Philippe Lazzarini, said a full investigation into the allegations was being carried out “to establish the truth without delay.“, and that any staff found to have been involved in acts of terror “will be held accountable, including through criminal prosecution“.

On 17 January 2024, UNRWA announced a full and independent review. That review, and the UNRWA investigation into the Israeli allegations, are still ongoing as of Monday, 29 January 2024.

Recommended : Did Top Docs Just Warn UK Parliament About Deadly Vaccines?!

Fact #3 : Only 9 UNRWA Employees Were Fired So Far

The People’s Voice article claimed that UNRWA not only confessed its officials were involved, it confirmed firing all of them. That is also not true.

On Sunday, 28 January 2024, UN Secretary-General António Guterres issued a statement, stating that nine of the 12 UNRWA staff members at the center of the allegations had been fired. One other was dead and the identities of two others were still “being clarified.”

Of the 12 people implicated, nine were immediately identified and terminated by the Commissioner-General of UNRWA, Philippe Lazzarini; one is confirmed dead, and the identity of the two others is being clarified.

To be clear – those UNRWA employees were fired before investigations have been completed. Thus, their guilt have not yet been confirmed.

Fact #4 : No Evidence Hamas Attack Was False Flag Op

Bizarrely, The People’s Voice article claimed that the October 7 attack by Hamas on Israel was a false flag operation. The claim is, frankly, ludicrous and illogical.

A false flag operation is one which is designed to look like it was committed by someone else. False flag operations are often executed to generate sympathy for the attacked party, or offer it justification to retaliate against the falsely-blamed perpetrator.

If the October 7 attack by Hamas was a false flag operation, it would suggest that it was Israel planned it, in order to gain sympathy and/or justification to attack Gaza in retaliation. There is no evidence of that, and The People’s Voice provided no evidence to back up its claim.

More importantly, it was Israel who made the allegations against UNRWA. If Israel was the real perpetrator of the October 7 attack on itself, it wouldn’t need to make these allegations. Justified or not, Israel already had casus belli to retaliate against Hamas, courtesy of the earlier October 7 attack.

Recommended : Peter McCullough Testified To EU Parliament On Vaccine Safety?!

Fact #5 : The People’s Voice Is Known For Publishing Fake News

The People’s Voice is the current name for NewsPunch, which possibly changed its name because its brand has been so thoroughly discredited after posting numerous shocking but fake stories.

Founded as Your News Wire in 2014, it was rebranded as NewsPunch in November 2018, before becoming The People’s Voice. A 2017 BuzzFeed report identified NewsPunch as the second-largest source of popular fake news on Facebook that year.

Its articles have been regularly debunked as fake news, so you should never share anything from NewsPunch / The People’s Voice.  Here are some of its fake stories that I fact checked earlier:

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | ScienceTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!

Did Israel Orchestrate 9/11 False Flag Attacks?!

Did Israel actually orchestrate the 9/11 attacks on the United States, as a false flag operation?!

Take a look at the viral claims, and find out what the facts really are!

 

Claim : Israel Orchestrated 9/11 False Flag Attacks!

People are sharing photos or posts on X (formerly Twitter), which claim or suggest that Israel actually orchestrated the 9/11 attacks on the United States, as a false flag operation!

Matt Wallace : Rumors are circulating that the Israeli government orchestrated 9/11 as a false flag attack to get the United States Military involved in their conflicts in the Middle East. Do you believe that is possible?

Stew Peters posted what appears to be an AI generated photo of Jews dancing in front of the World Trade Center towers exploding during the September 11 attack.

Jake Shields : The Mossad agents arrested dancing and recording on 9/11 shows at the Minimum they were aware the attack was taking place Benjamin Netanyahu also said the attack is great for Israel

Recommended : Did Gal Gadot Return To Israel To Fight Hamas?!

 

Truth : Israel Did Not Orchestrate 9/11 Attacks!

This is yet another of FAKE NEWS circulating on X (formerly Twitter), and here are the reasons why…

Fact #1 : Osama Bin Laden Took Credit For 9/11 Attacks

First, I should point out that Osama bin Laden himself publicly took credit for the September 11 attacks on the United States.

Translation of audio message that was posted on Islamist website on 14 February 2003:

Osama bin Laden : “On the blessed Tuesday 11 September 2001 … they launched their attacks with their planes in an unparalleled and magnificent feat of valor, unmatched by any in humankind before them. … Yet with the destruction of the Twin Towers in New York, there occurred an even bigger destruction: that of the great American Dream and legend of Democracy.”

Osama bin Laden was even captured on video, acknowledging that Muhammad Atta was the ringleader of the 9/11 attacks:

Osama bin Laden : Muhammad (Atta) from the Egyptian family (meaning the al-Qaida Egyptian group), was in charge of the group.” 

Saudi Sheikh : A plane crashing into a tall building was out of anyone’s imagination. This was a great job. He was one of the pious men in the organization. He became a martyr. Allah bless his soul.

Osama bin Laden : The brothers, who conducted the operation, all they knew was that they have a martyrdom operation and we asked each of them to go to America but they didn’t know anything about the operation, not even one letter.

But they were trained and we did not reveal the operation to them until they are there and just before they boarded the planes. Then he said: Those who were trained to fly didn’t know the others. One group of people did not know the other group.

They were overjoyed when the first plane hit the building, so I said to them: be patient. The difference between the first and the second plane hitting the towers was twenty minutes. And the difference between the first plane and the plane that hit the Pentagon was one hour.

Recommended : Did Putin Threaten To Release 9/11 Satellite Evidence?!

Fact #2 : 9/11 Commission Confirmed Al Qaeda Was Responsible

The 9/11 Commission confirmed that al Qaeda was responsible for the 9/11 attacks on the United States, not Israel.

Its final report (link) detailed how the attack was planned and financed by al Qaeda, and conducted by 19 young Arabs. It also pointed out that Islamic extremists had given “plenty of warning” that they planned to “kill Americans indiscriminately and in large numbers”.

During the spring and summer of 2001, U.S. intelligence agencies received a stream of warnings that al Qaeda planned, as one report put it, “something very, very, very big.” Director of Central Intelligence George Tenet told us, “The system was blinking red.”

Although Bin Ladin was determined to strike in the United States, as President Clinton had been told and President Bush was reminded in a Presidential Daily Brief article briefed to him in August 2001, the specific threat information pointed overseas. Numerous precautions were taken overseas. Domestic agencies were not effectively mobilized.

The 9/11 Commission report also pointed out that it was Osama bin Laden who ordered the September 11 attacks to proceed.

As final preparations were under way during the summer of 2001, dissent emerged among al Qaeda leaders in Afghanistan over whether to proceed. The Taliban’s chief, Mullah Omar, opposed attacking the United States. Although facing opposition from many of his senior lieutenants, Bin Ladin effectively overruled their objections, and the attacks went forward.

Fact #3 : Many Jews Died In September 11 Attack

Claims that the Mossad warned some 4,000 Jews who worked at the World Trade Center through Jew calls about the September 11 attack have been proven false time and time again.

Approximately 400 of those who died in the World Trade Center were confirmed, or strongly believed, to be Jewish – accounting for about 15% of all WTC victims that day. The US Department of State even compiled a partial list of 76 WTC victims who were confirmed Jewish.

Recommended : Did Al Franken Get Jew Call Warning Of 9/11 Attacks?!

Fact #4 : No Evidence Of Dancing Jews

The AI-generated photo that Stew Peters posted of Jews dancing as the World Trade Center towers exploded is based on the recurring narrative that the 9/11 attacks were a false flag operation conducted by Israel.

The problem though is that – there never was any evidence of Jews or Israelis dancing in delight as they watched the Twin Towers burn and then collapse.

Instead, news media only reported that people were celebrating news of the September 11 attacks in the Palestinian Territories, as well as some Middle Eastern countries like Egypt and Lebanon.

Conspiracy theorists who keep promoting this claim over the years have consistently fail to provide any evidence of dancing Jews / Israelis. That’s probably why they have to resort to creating such images using generative AI…

Fact #5 : Arrested Israelis Deny Involvement

There was only one known incident involving Israeli citizens – five men who were arrested after someone reported seeing three of them taking photos or videos of the World Trade Center on fire.

Three of the men were reportedly “happy” while taking photos or videos in Liberty Park, which is located opposite the World Trade Center on the New Jersey side of the river.

When police officers tracked down their van and pulled it over, one of the passengers told the officers that they had been on the West Side Highway in Manhattan when the September 11 attacks took place.

The driver – Sivan Kurzberg, told the officers that the Palestinians were “the problem”, not them. The other passengers were his brother, Paul Kurzberg, and their friends, Aaron Shmuel, Oded Ellner, and Omer Marmari.

We are Israeli. We are not your problem. Your problems are our problems. The Palestinians are the problem.

I should point out that the Israelis were only seen taking photos or videos after the first plane had already hit the WTC, and not during the attack itself.

On top of that, they thought the attacks were carried out by Palestinians, when none of them were from Palestine. 15 of the terrorists were from Saudi Arabia, two were from the United Arab Emirates, one was from Egypt, and one was from Lebanon.

Finally – there ultimately was no evidence that the five Israeli men were involved in the 9/11 attacks. Conspiracy theorists have certainly not provided any evidence to back up their claims.

Please help us FIGHT FAKE NEWS by sharing this fact check article out, and please SUPPORT our work!

 

Please Support My Work!

Support my work through a bank transfer /  PayPal / credit card!

Name : Adrian Wong
Bank Transfer : CIMB 7064555917 (Swift Code : CIBBMYKL)
Credit Card / Paypal : https://paypal.me/techarp

Dr. Adrian Wong has been writing about tech and science since 1997, even publishing a book with Prentice Hall called Breaking Through The BIOS Barrier (ISBN 978-0131455368) while in medical school.

He continues to devote countless hours every day writing about tech, medicine and science, in his pursuit of facts in a post-truth world.

 

Recommended Reading

Go Back To > Fact Check | MilitaryTech ARP

 

Support Tech ARP!

Please support us by visiting our sponsors, participating in the Tech ARP Forums, or donating to our fund. Thank you!